Marketing online dla deweloperów (CZ.3): Content marketing – na co zwrócić uwagę?

Przygotowanie ciekawej i angażującej treści to jeden z ważniejszych aspektów Twoich działań marketingowych. Ale jeszcze ważniejszy może okazać się dobór odpowiednich kanałów do konkretnej publikacji. Jak to zrobić – o tym w dzisiejszym wpisie naszego cyklu „Marketing online dla deweloperów”.

Z artykułu dowiesz się:

  • Czym jest i na czym polega content marketing?
  • Jak wygląda content marketing w branży deweloperskiej?
  • Jakie są kanały dystrybucji i narzędzia content marketingu?
  • Jak szukać inspiracji do tworzenia angażujących treści.

Content marketing, czyli marketing treści… 

…stanowi jeden z kluczowych narzędzi wspierających sprzedaż. Wnioski danych interaktywnie.com potwierdzają tezę – aż 86% kupujących rozpoczyna swoją zakupową podróż od zapytania niezwiązanego z marką. Co więcej, z branżowych analiz wynika też, że przed podjęciem decyzji o zakupie możemy sięgać w sieci aż po 11 różnych treści internetowych.

Co to oznacza w praktyce dla branży deweloperskiej? Twój klient zanim podpisze umowę, będzie starał się zdobyć jak największą wiedzę o nieruchomościach: zacznie czytać blogi, e-booki, oglądać webinary, wideo, śledzić branżowe newsy i social media. Jeżeli Twoja marka i inwestycja nie będą widoczne w sieci – proces sprzedażowy może przez to ucierpieć, ponieważ stracisz możliwość dotarcia do sporej grupy klientów. Pamiętaj, że specyfika content marketingu polega na ciągłym rozwoju. Jest to dziedzina kreatywna i otwarta na nowe formy, a przy tym skuteczna. Jak wynika z badań przeprowadzanych przez Content Marketing Institute, ok. 90% marketerów B2B stawia content marketing w centrum swoich działań, tym samym przekłada potrzeby informacyjne odbiorców ponad cele sprzedażowe firmy. W segmencie B2C ten trend również przybiera na sile. To klucz do pozyskiwania leadów.

Wartościowa treść, czyli co?

Szacuje się, że połowa polskich internautów stosuje na co dzień adblocka. Z kolei ci, którzy tego nie robią, starają się unikać tradycyjnych reklam displayowych jak ognia. Sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów stają się treści, których sami szukają, czyli: angażujące (odpowiadające na pytania lub dylematy poszukujących nieruchomości), budujące lojalność, będące źródłem wiedzy oraz niosące ze sobą realną wartość dla odbiorcy.

W przypadku contentu dla branży deweloperskiej istotne będzie zatem nie tylko informowanie o ofercie, postępach prac danej inwestycji, ale też:

  • doradztwo w wyborze odpowiedniego dla danego klienta lokum (np.  porady ekspertów),
  • dostarczenie wiedzy dotyczącej procesu sprzedaży, także od strony formalno-prawnej,
  • trendy na rynku nieruchomości,
  • inspiracje odnośnie urządzenia mieszkania/wykończenia wnętrz,
  • aktualności związane z rynkiem i odniesienie się do nich,
  • treści dotyczące stylu życia.

Jak to zrobić, czyli przegląd narzędzi content marketingowych 

Nawet najlepszy content bez doboru odpowiednich kanałów, grupy docelowej i zaplanowania działań w czasie nie przyniesie rezultatów. Stwórz harmonogram, który będziesz konsekwentnie realizował i pomyśl o rozwiązaniach dopasowanych do Twojej marki:

  1. Blog to jedna z podstawowych form kontaktu z klientem. Przykładem może być blog Archicom, w którym deweloper dostarcza treści poradnikowe dotyczące wyboru miejsca zamieszkania, pokazuje trendy, ale też dzieli się wiedzą ekspercką i przekłada ją na zrozumiały język. Ciekawym rozwiązaniem jest też blog poświęcony konkretnej inwestycji Nickel Development, gdzie publikowane są nie tylko aktualne informacje dotyczące postępów projektu, ale też sporo treści praktycznych, jak: “Jak znaleźć mieszkanie wielopokojowe w Poznaniu?”, czy informacyjnych “Mieszkanie w wyższym standardzie? Coraz więcej chętnych”.

Większość blogów działa na prostym Wordpressie lub CMS-ie, co pozwala łatwo umieszczać kolejne treści i nimi zarządzać (np. publikacja o określonej porze danego dnia). Odbiorca dłużej pozostanie na Twoim blogu, jeśli zadbasz o linkowanie wewnętrzne do innych ciekawych tekstów. Sprawdź, jak praktykę wykorzystał Bouygues Immobilier w swoim poradniku.

  1. Wartościowy content w social mediach – pamiętaj o tym, że grafiki statyczne co do zasady osiągają gorsze wyniki niż video czy animacje, a sposobów na zwrócenie uwagi użytkowników jest znacznie więcej niż same kreacje.
  • Świetnie sprawdzą się konkursy wymagające od odbiorców zaangażowania, np. organizowany przez dewelopera Echo Investment, w którym odbiorcy odpowiadali na pytanie, co powinno znaleźć się na osiedlu, by lepiej się na nim żyło.
  • Social media to również doskonałe miejsce do promowania tekstów, czy to w postaci linku do artykułu czy krótkiego podsumowania treści z bloga. Możesz promować zarówno publikacje z własnego bloga, jak i takie w mediach, które pozycjonują Cię jako eksperta, a Twoją markę jako wiarygodną firmę. 
  • Live / sesja Q&A – zaplanuj sesję Q&A, podczas którego razem z ekspertami ze swojej firmy odpowiecie na najczęściej zadawane pytania przez zainteresowanych kupnem mieszkania od dewelopera. Materiał ten możesz wykorzystać dodatkowo na swojej stronie w postaci sekcji FAQ lub jako artykuł na blogu.
  • Wirtualny spacer – organizacja drzwi otwartych w obecnej sytuacji jest problematyczna, dlatego zaproponuj swoim odbiorcom spacer wirtualny – czy to w postaci specjalnego live’a czy wcześniej nagranego filmiku. 

Na temat tego, jak przygotowywać content dla social mediów i jak go promować niedługo opublikujemy osobny wpis. Bądźcie czujni!

  1. E-book – stworzenie ciekawego e-booka z ekskluzywną treścią niedostępną na blogu czy stronie internetowej, np. inspiracje wykończeniowe z kodem rabatowym na materiały/usługi firmy. E-book może być również dobrym sposobem na pozyskanie leadów dzięki zapisowi na newsletter.
  2. Newsletter jest elementem budowania więzi z odbiorcą dzięki systematycznie dostarczanej treści. Możesz w nim wykorzystać content dostępny w powyższych kanałach. To także dynamiczna forma informowania o postępie inwestycji lub ciekawostkach z budowy. Dobierz częstotliwość wysyłki do ilości materiałów, które będziesz w stanie dostarczać.

Jak szukać inspiracji i tematów?

Przy tworzeniu treści łatwo wpaść w pułapkę i powielić pomysły innych. Research i poszukiwanie tematu to nieraz połowa sukcesu. Przede wszystkim porozmawiaj z pracownikami, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami – taka burza mózgów może okazać się kopalnią inspiracji, bo to oni najlepiej znają dylematy poszukujących nieruchomości. 

Możesz również skorzystać z kilku przydatnych narzędzi:

  • Google Trends / Buzzsumo – pomogą Ci śledzić trendy w danym zakresie tematycznym. Dowiesz się, jakie treści obecnie są najczęściej poszukiwane i pod ich kątem może dobrać tematykę. Pamiętaj też, że pomocna może być zwykła wyszukiwarka Google, której wyniki z ostatnich dni, czy tygodni stanowią cenne źródło wiedzy o potrzebach informacyjnych użytkowników.
  • Nie zapominaj o pytaniach pojawiających się w różnych kanałach social media. Osoby, które je zadają np. pod branżowymi postami (nie tylko Twojego autorstwa), mierzą się z konkretnymi dylematami – postaraj się na nie odpowiadać.
  • Z kolei Facebook Audience Insights pomoże tworzyć skuteczne reklamy i analizować zachowania użytkowników portalu. Wnioski to ważny element Twoich kampanii.

Najlepszą odpowiedzią na pytanie, dlaczego warto zadbać o jakościowy content są fakty.

  • 60% internautów omija treści zbyt nachalne sprzedażowo – liczą na wartość merytoryczną materiału!
  • zdaniem większości polskich marketerów reklama natywna, czyli m.in content marketing jest: interesująca (90%), ważna (72%) i skuteczna (87%).

A więc do dzieła!

Back to top button