Trzy pokolenia w dyskusji o szczęśliwym domu na Otodomówce

W poniedziałek podczas wyjątkowego briefingu prasowego trzy pokolenia ambasadorów tegorocznej odsłony kampanii Otodom „Szczęśliwy dom”, a także eksperci rynku nieruchomości rozmawiali na temat budowania dobrostanu w kontekście mieszkaniowym. Spotkanie odbyło się w przestronnym apartamencie w jednej z kamienic w warszawskim Śródmieściu, w luźnej nieformalnej atmosferze. Była to pierwsza zorganizowana przez nas Otodomówka. 

Podczas poniedziałkowego spotkania premierę miał drugi z serii raportów realizowanych w ramach tegorocznej edycji projektu Szczęśliwy dom, a pierwszy poświęcony jednemu z trzech pokoleń mieszkańców Polski: młodym dorosłym. Już wcześniej można było zapoznać się z danymi dla poszczególnych miast i województw w opublikowanym w lipcu raporcie z „Szczęśliwy dom. Badanie dobrostanu mieszkańców Polski 2023”.

Dziś patrzymy bliżej na młodych dorosłych. W kolejnych miesiącach będziemy się przyglądać rodzinom z dziećmi i silversom, czyli osobom po 60 roku życia. Dlaczego? ponieważ jak nigdy wcześniej, mamy do czynienia z ogromnymi różnicami w sposobie patrzenia na świat poszczególnych pokoleń mieszkańców Polski. Nie chodzi tylko o postrzeganie sytuacji mieszkaniowej – choć to oczywiście było jednym z kluczowych elementów naszego badania. Różnią je priorytety, cele, ale też sposoby na zachowanie integralności z samym sobą. Dlatego nie tylko przyglądamy się, ale dajemy głos każdemu z pokoleń.

Ewa Tęczak, odpowiedzialna za komunikację marki Otodom

O tym co znaczy dla nich szczęście mówią znani i lubiani

Wśród ambasadorów projektu opartego o raporty opracowane przez Otodom we współpracy z SWPS Innowacje oraz Polityka Insight znajdują się przedstawiciele każdej z badanych grup. Po raz pierwszy mieli okazję zabrać głos właśnie na Otodomówce.

W imieniu pokolenia młodych dorosłych mówią:

  • Iga Kreft – aktorka, kompozytorka i piosenkarka (znana pod pseudonimem scenicznym „Ofelia”)
  • Sebastian Kulis – bloger i autor książek poświęconych roślinom i ogrodom, prowadzący na Instagramie profil „Roślinne porady” 

W gronie przedstawicieli rodzin z dziećmi znaleźli się:

  • Joanna Okuniewska – jedna z najpopularniejszych polskich podcasterek (autorka takich formatów, jak „Tu Okuniewska” czy najnowszego „Matka matce”)
  • Monika Mrozowska – aktorka, influencerka, oraz mama czworga dzieci, z którymi mieszka w niewielkim mieszkaniu odziedziczonym po dziadkach)
  • Łukasz Dominiak – psycholog i bloger, autor instagramowego profilu „Who’s your daddy?”

Z kolei grupę tzw. silversów reprezentują:

  • Marek Kamiński – podróżnik eksptremalny, który zdobył bez pomocy z zewnątrz dwa bieguny Ziemi,
  • Beata Borucka – w Internecie znana jako „Mądra babcia”, założycielka SilverTV, czyli pierwszej polskiej telewizji skierowanej do osób dojrzałych.

Różne głosy pokoleń

Kluczowy punkt Otodomówki stanowiła debata międzypokoleniowa. Wzięli w niej udział wszyscy ambasadorzy kampanii oraz eksperci współpracujący przy tworzeniu raportów. Wymiana opinii uwydatniła odmienne podejście różnych pokoleń do zagadnień związanych z dobrostanem i szczęściem w miejscu zamieszkania. Te różnice jasno wyłaniają się także z raportów Otodom. Goście debaty opowiadali o swoich doświadczeniach związanych z wyborem lokum, przeprowadzką, ale też tym, co dla nich znaczy szczęśliwy dom i jak poczucie szczęścia zmienia się na przestrzeni lat. 

Tłem dla tych odmiennych historii ambasadorów kampanii, ale też punktem wyjścia do dyskusji były dane. Te przedstawili eksperci współpracujący przy badaniu: Karolina Klimaszewska, analityczka Otodom, a także dr Ewa Jarczewska-Gerc z Uniwersytetu SWPS oraz dr Adam Czerniak, dyrektor ds. badań Polityki Insight. A te są bardzo interesujące. Okazuje się bowiem, że młodzi dorośli są najmniej zadowoloną ze swojej sytuacji grupą Polaków. Znacznie wyższy poziom szczęścia deklarowały rodziny z dziećmi, a najbardziej zadowolone były osoby powyżej 60 roku życia.

Historie z życia wzięte

Podczas Otodomówki zaprezentowane zostały także spoty reklamowe marki, które od 21 sierpnia oglądać można w telewizji. Każdy z nich powstał w oparciu o wywiady pogłębione przeprowadzone na potrzeby tegorocznej edycji raportu „Szczęśliwy dom”. Rozmowy odbyły się wiosną tego roku i odzwierciedlają prawdziwe historie osób zaproszonych do badania. Kampania reklamowa Otodom potrwa dziewięć tygodni i będzie emitowana w największych polskich mediach. Spotom telewizyjnym będą towarzyszyć działania digitalowe oraz PR, a także influencer marketing i kampania w mediach społecznościowych.

Za komunikację PR marki w mediach oraz współpracę z ambasadorami kampanii odpowiada agencja Linkleaders. Natomiast o kanały social media Otodom dba zespół dotRelations. Spoty reklamowe powstały we współpracy z agencją Leo Burnett. Event pomogła zorganizować agencja eXPRESJA.

ZOBACZ RAPORTY Z SERII SZCZĘŚLIWY DOM 2023:

Back to top button