Marketing online dla deweloperów (cz. 6): Dlaczego SEO jest ważne?

Działania marketingowe dla deweloperów powinny być dopasowane do ich  potrzeb i szyte na miarę. Dotyczy to również pozycjonowania witryn, czyli SEO. Widoczność witryny w wynikach wyszukiwania pozwala poprawić sprzedaż i wyeksponować markę w internecie. Jak stworzyć odpowiednią strategię SEO dla swojej strony? Jak wyróżnić się wśród konkurencji? Dlaczego recykling jest kluczowy nie tylko w ekologii? Odpowiedzi na te inne pytania znajdziesz w kolejnym tekście naszego cyklu.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest SEO i SEM oraz co je różni?
  • Jakie korzyści daje deweloperowi pozycjonowanie witryn?
  • Czym charakteryzują się treści dopasowane do norm SEO?
  • Jak wybierać odpowiednie frazy dla swojej witryny?

Co to jest SEO i SEM? Pozycjonowanie witryn dewelopera

Oto podstawowe definicje, które musisz poznać:

SEO – czyli Search Engine Results, poprawiające pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google. To szereg działań mających na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google oraz zwiększenie ruchu dla pozycjonowanej domeny. Według badania firmy Chitika*, specjalizującej się w analizie danych i ich wyszukiwaniu, 32,5% średniego udziału w ruchu przypada pierwszej pozycji w wynikach dla wyszukiwania danej frazy.

SEM – czyli Search Engine Marketing. To marketing w wyszukiwarkach internetowych, głównie obejmuje reklamy opłacone w Google.

SEO lokalne albo pozycjonowanie lokalne – takie działania skupiają się na promowaniu w konkretnym regionie i sprawdzają się doskonale w przypadku promowania konkretnej inwestycji. Polegają najczęściej na wykorzystaniu tzw. fraz długiego ogona.

Warto również wiedzieć, iż działania SEO dzielimy na dwa główne rodzaje:

  1. On-page SEO – działania wdrażane na naszej witrynie, m.in. publikacja treści poprzedzona analizą słów kluczowych. Dzięki temu autor tekstu na etapie tworzenia dysponuje wiedzą, w jaki sposób użytkownicy poszukują informacji na dany temat.
  2. Offpage SEO – wszystkie działania mające na celu poprawę pozycji naszej witryny w wynikach wyszukiwania, które są podejmowane poza obszarem samej strony, jak umieszczanie artykułów sponsorowanych na różnych portalach.

Najlepsze efekty uzyskuje się, łącząc wymienione wcześniej działania SEO i SEM. To one pozwalają na wygenerowanie odpowiedniego poziomu ruchu na stronie.

Najlepsze efekty można uzyskać, gdy łączymy SEO i SEM. W takim przypadku mamy do czynienia z dwoma źródłami ruchu

  1. Organicznego – pochodzącego od użytkowników, którzy sami zdecydowali się odwiedzić witrynę na podstawie wyników wyszukiwania.
  2. Płatnego – pochodzącego od użytkowników zachęconych do odwiedzenia witryny poprzez płatne reklamy wyświetlające się ponad wynikami wyszukiwania.

 

O ruchu na stronie, czyli co daje pozycjonowanie witryny deweloperowi?

Odpowiednio przemyślana strategia pozycjonowania zwiększa ruch organiczny, czyli „wejścia” użytkowników z wyszukiwarki Google. Dobrze wypozycjonowana witryna pomoże w promowaniu konkretnych ogłoszeń, całych inwestycji, a także marki dewelopera.

Istotna jest również aspekt przyjazności dla odbiorców. Spójrz na przykład Marvipol Development. Strona jednocześnie realizuje część założeń typu one-page (większość treści na jednej stronie), jak i standardowego serwisu (zawiera menu główne z odnośnikami do konkretnych podstron). Użytkownik może pozyskać wszystkie niezbędne informacje w obrębie jednej strony.

Według badań przeprowadzonych w 2018 roku przez Ahrefs** (narzędzie do analizy SEO) aż 91% witryn nie posiada ruchu z wyników wyszukiwania. Dlatego istotne jest generowanie ruchu dzięki wykorzystania linkowania zewnętrznego.

W przypadku działań skierowanych do poszukujących nieruchomości możesz wdrożyć:

  •  Content marketing (m.in. unikalność i recykling treści)
  •  Link building
  • Optymalizację techniczną

Content marketing: teksty jako integralna część strategii SEO

Więcej o samym content marketingu wiesz już z naszego poprzedniego tekstu w tym cyklu. Z punktu widzenia SEO, treści są nośnikiem, drogą do osiągnięcia celu dzięki odpowiednim zabiegom. Obejmują one:

  • Frazy kluczowe:

Mogą to być frazy krótkie, jak „deweloper Warszawa”, lub frazy z tzw. długim ogonem: „najlepszy deweloper w Mokotowie Warszawa”. Jak wybrać odpowiednie frazy dla swojej witryny? Wszystko zależy od tego, co konkretnie chcemy promować. Jeżeli w danym momencie najważniejsza jest nasza marka, być może warto wybrać frazę „deweloper + miasto” lub po prostu nazwę marki, jak Marvipol czy Bliski Marcelin. Z kolei w przypadku promowania konkretnej inwestycji, można zdecydować się na frazę „mieszkania + dzielnica + miasto”, czyli przykładowo: „mieszkania Jeżyce Poznań” lub „mieszkania Wilanów Warszawa”.

  • Meta tagi i meta opisy:

Przykład poprawnych meta tagów, czyli tytułu i opisu, można zaobserwować u deweloperów Bliski Marcelin i Marvipol.

Meta tytuł to treść, która wyświetla się ponad paskiem adresowym wyszukiwarki – czyli na zakładce.

Meta opisy wyświetlają się pod paskiem adresu w wyniku wyszukiwania Google:

Meta opis powinien mieć odpowiednią długość (960 pikseli, tytuł natomiast 600 pikseli), dzięki czemu uzupełnione dane są wyświetlane w wyszukiwarce w całości. Jeśli długość jest przekroczona, wówczas Google ucina wynik, a użytkownik widzi na końcu trzy kropki. Ważne, aby metadane zawierały frazy kluczowe i CTA (Call To Action), mające na celu zachęcenie użytkownika do kliknięcia. Aby sprawdzić, czy meta tagi i meta opisy są poprawne, można wykorzystać do tego celu proste narzędzia, takie jak wtyczka do przeglądarki internetowej SEO META 1 Click

Zielony kolor liczby znaków w panelu redakcyjnym oznacza, że długość opisów i zawartość fraz kluczowych jest poprawna. Jednocześnie w powyższym przypadku długość Meta tytułu nie przekracza znacząco rekomendowanej liczby znaków, która wynosi 55 znaków ze spacjami.

  • Nagłówki: H1, H2 i H3. Powinny zawierać frazy kluczowe.

W maju 2021 roku Google wprowadzi nowy mechanizm, czyli zaktualizowany algorytm oparty na Page Experience. Będzie pozytywnie oceniał strony, po których użytkownik może łatwo się poruszać. Takie witryny powinny szybko ładować się w urządzeniach mobilnych, posiadać certyfikat bezpieczeństwa SSL i czytelne Menu. Oznacza to, że dosłowne „doświadczanie strony” (ang. Page Experience) przez użytkownika musi być przyjemne i proste w obsłudze.

Link building – dlaczego warto linkować swoją inwestycję i witrynę?

Link building to strategia generowania ruchu za pomocą linków kierujących do naszej witryny. Rozróżnia się linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne. Jednym z najbardziej popularnych sposobów na linkowanie zewnętrzne jest korzystanie z usługi artykułów sponsorowanych na zewnętrznych witrynach, w których zostaną umieszczone linki do naszej strony.

Przykład: promocja inwestycji dewelopera w artykule na wawalove.wp.pl.

Czym są unikalne treści i dlaczego są niezbędne?

Unikalność treści to klucz do sukcesu w efektywnym SEO. Treści powinny być wartościowe i nasycone frazami w sposób naturalny – Google analizuje je pod kątem użyteczności i przyjazności użytkownikowi.

Dlaczego treści nie powinny być zdublowane? Google za pomocą specjalnego algorytmu (Algorytm Panda) ocenia pozytywnie treści unikatowe, czyli takie, które nie powtarzają się na żadnej innej witrynie. Dlatego działania SEO wdrożone w treściach powinny być tak zaplanowane, aby algorytm pozytywnie zweryfikował je pod względem unikalności. Kiedy wykrywa on identyczne treści na dwóch witrynach, zdecyduje losowo, która z nich jest bardziej wartościowa i tę właśnie stronę umieści wyżej w wynikach wyszukiwania. Istnieje wtedy szansa, że strona wybrana samodzielnie przez algorytm Google, nie będzie naszą stroną lub nie tą podstroną z naszej witryny, którą chcemy promować. Pozostawiamy decyzyjność przypadkowi, co może być niekorzystne dla długofalowej strategii.

Problem dublowania dotyczy często podstron z ofertami mieszkań. Mogą powtarzać się dane dotyczące mieszkań, zdjęcia i krótkie opisy. Google sam zdecyduje, która ze stron z ofertami jest bardziej wartościowa – będzie to niekorzystne dla innych podstron z ogłoszeniami o mieszkaniach.

Kolejny problem stron ofertowych to thin content: pojęcie odnosi się do witryny skąpej w tekst, zawierającej niewiele treści, przez co Google ocenia ją jako mało wartościową dla potencjalnego użytkownika witryny.

Dobrym rozwiązaniem jest stworzenie wielu podstron, takich jak np.: „O firmie”, „Realizacje”, „Inwestycje” czy „Aktualne oferty mieszkań”.

Jak uniknąć dublowania treści na stronach ofertowych? Jeden z najpopularniejszych sposobów to decyzja o nieindeksowaniu stron poszczególnych lokali. Można również zdecydować się na tworzenie unikalnych opisów dla każdego mieszkania. Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie można uniknąć duplikacji treści, wówczas warto zastosować tag canonical, dzięki któremu wskazujemy Google stronę z oryginalną treścią

Blog jako nośnik treści – proste i skuteczne rozwiązanie

Kolejnym sposobem na zwiększenie poziomu wykorzystania fraz jest założenie swojego bloga. Pozwoli to na tworzenie wpisów pod wymogi SEO. Może być dobrym rozwiązaniem do komunikacji z klientami: znajdą tam poradniki, wpisy omawiające branżowe problemy czy omówienia nowych inwestycji.

Analiza firmy pozycjonerskiej Senuto*** wykazała, że średnia długość tekstu SEO w internecie wynosi 6233 znaków ze spacjami. Warto brać to pod uwagę przy tworzeniu tekstów blogowych.

Często stosuje się zasadę inbound marketing. To planowanie strategii przyciągania klientów do naszej marki za pomocą różnych treści: zarówno tych z mediów społecznościowych, jak i tekstów eksperckich, które mogą pojawiać się na blogu.

Recykling treści – czym jest usmartowienie contentu?

Starzenie się treści może być kolejnym powodem dla spadku jakości działań SEO na stronie. Trzeba regularnie sprawdzać, na jakie frazy dobrze pozycjonuje się nasza witryna i dbać o aktualizowanie treści pod kątem nagłówków. Istotne będzie usuwanie treści o zakończonych inwestycjach i prezentowanie ich jako skończonych realizacji, a także dodawanie nowych ofert.

Można również w kreatywny sposób użyć starych treści jako inspiracji lub źródła do nowych tekstów: na przykład wykorzystać serię artykułów do stworzenia nowego e-booka dla klientów czy specjalistów z branży.

SEO polskich deweloperów: poznaj przykłady zrealizowanych działań

  • Dostosowanie do urządzeń mobilnych: Odwiedź stronę Tumsky Residence. Jest dostosowana do potrzeb urządzeń mobilnych. Sprawdź, czy Twoja strona jest przyjazna takim urządzeniom za pomocą Testu Optymalizacji Mobilnej. Jeżeli strona jest odpowiednio dopasowana, test wyświetli następujący komunikat:

  • Silny profil linkowy:  czyli stan link buildingu. Taki profil ma strona dewelopera Marvipol, która posiada wartościowe linki do swoich inwestycji.
  • Profil w Google Moja Firma: czyli wizytówka, która wyświetla się w wynikach wyszukiwarki. Posiada wszystkie niezbędne informacje. Dobrym przykładem również jest Marvipol:

  • Wykorzystane narzędzia analityczne: przydatne do analizy SEO, m.in. Google Tag Manager czy Google Analytics. Posiada je strona inwestycji Tumsky.
  • Przyciski typu Call To Action: zwracają się bezpośrednio do użytkownika strony i ułatwiają mu poruszanie się po witrynie, zwiększając ruch, jak na stronie inwestycji Bliski Marcelin.

 *Chitika, „Chitika Insights: The Value of Google Result Positioning”.

** https://ahrefs.com/academy/marketing-ahrefs/lesson-5-3

*** https://www.senuto.com/pl/blog/opisy-kategorii-jak-je-pisac/

Back to top button