Magazyn Lighthouse #8: Skuteczna optymalizacja oferty

Skuteczna optymalizacja oferty? W tym pomoże Ci Otodom Analytics. „Ścieżka klienta”, „Radar” i „Jakość ogłoszeń” to trzy moduły, które dostarczają agentom szczegółowych informacji na temat m.in. zainteresowania ofertą, konkurencji, poziomu i atrakcyjności publikowanych ogłoszeń. Zobacz, jakie dokładnie masz możliwości i z którego modułu możesz skorzystać, mierząc się z konkretnymi wyzwaniam.

Moduł „Ścieżka klienta” – w co masz wgląd?

Preferencje klientów

Pokazujemy topowe zapytania/wyszukiwania klientów per miasto. Dzięki temu możesz:

  • analizować trendy,
  • obserwować zmiany oczekiwań potencjalnych nabywców,
  • pozyskiwać oferty/nieruchomości spełniające aktualne wymagania klientów (dopasowujesz ofertę agencji do bieżącego popytu).

Dane sprawdzisz dla każdego miasta (nie tylko dla siedmiu największych), dla którego posiadałeś(-aś) lub posiadasz w analizowanym okresie min. jedno aktywne ogłoszenie.

Ścieżka dotarcia do oferty

Pokazujemy odwrotność danych z sekcji „Preferencje klientów”, czyli analizujemy od szczegółu (konkretna oferta/ogłoszenie) do ogółu (zapytania/wyszukania, które prowadzą do danej oferty). Dzięki analizie danych z tego modułu możesz kontrolować słabo radzące sobie ogłoszenia. Możesz też na podstawie tych informacji podjąć decyzję o ich promowaniu. Optymalizujesz wydatki, ponieważ trafniej dobierasz ogłoszenia do promowania. Stawiasz na te, które mogą dużo zyskać i doprowadzić do większej liczby transakcji, a nie na te, które już straciły potencjał.

Analiza konkurencji

Punktem wyjścia jest konkretne ogłoszenie, dla którego pokazujemy topowe (dobrane na podstawie liczby odsłon) ogłoszenia konkurencyjne. Dostępne są dwie listy:

  • ogłoszenia, które klienci widzieli (klikali w nie), widząc również ogłoszenie Twojej agencji,
  • ogłoszenia, które klienci widzieli (klikali w nie), nie widząc ogłoszenia Twojej agencji (pominęli je w wynikach).

Pokazujemy zatem realną konkurencję w oparciu o zachowania użytkowników (kupujących) w wyszukiwarce. Na wyniki może wpływać sama oferta albo np. jej snippet w wyszukiwarce (skrócony opis ogłoszenia, w tym przypadku zawierający tytuł i główne zdjęcie). Może okazać się, że snippet nie radzi sobie najlepiej i warto z nim poeksperymentować, aby uzyskać lepsze wyniki.

Może Cię również zainteresować: Dlaczego nowoczesny pośrednik powinien korzystać z danych?

Moduł „Radar” – co dla Ciebie znajdzie?

Analiza duplikatów ogłoszeń agencji

Celem jest zidentyfikowanie tej samej oferty u innych agencji (lub wystawionych bezpośrednio przez właściciela, klienta agencji) i porównanie parametrów oraz intensywności promowań. Pozwala to rozwiązać np. problem z brakiem leadów. Dodatkowo optymalizacja takiej oferty na tle duplikatów może dać Twojej agencji możliwość starania się u klienta o wyłączność na daną nieruchomość.

Analiza ofert podobnych (nie duplikatów)

Celem jest zidentyfikowanie ofert konkurencyjnych (np. innych agencji), które rywalizują z tą analizowaną. Pozwala to również rozwiązać problemy z brakiem leadów.

Moduł „Jakość ogłoszeń” – czego się dowiesz?

Sugestie, jak poprawić ogłoszenie, np.:

  • uzupełnienie brakujących pól – pozwala pokazać daną ofertę także w wynikach wyszukiwania, które korzysta z konkretnych filtrów,
  • poprawa jakości zdjęć (przy problemach z jasnością i ostrością) – to pozwala zwiększyć klikalność w ofertę w wynikach wyszukiwania.

Czasem wystarczy niewielka zmiana, aby skutecznie dotrzeć z ofertą do kupujących.

Cenoskop

Otrzymasz analizę Twoich estymacji cenowych w połączeniu z analizą ofert podobnych. Dzięki temu dopasujesz cenę nieruchomości do bieżących realiów rynkowych lub zdobędziesz argumenty przydatne w rozmowie z klientem na temat modyfikacji ceny. Takie działania ułatwiają finalizowanie transakcji.

Dane w tym module możesz przeglądać w różnych segmentach za pomocą filtrów. Możesz wybrać np. ogłoszenia tylko danego typu, tylko z danego miasta albo przypisane wyłącznie do konkretnego agenta.

Otodom Analytics – w którym module szukać odpowiedzi na konkretny problem?

Jakie oferty pozyskiwać, aby maksymalizować wyniki agencji?

  • Moduł „Ścieżka klienta” → sekcja „Preferencje użytkowników”

Z jakimi ofertami konkuruje dana oferta? Jaka jest grupa popytowa dla danej oferty i czym się charakteryzuje?

  • Moduł „Radar” → opcja „Lista podobnych mieszkań”
  • Moduł „Ścieżka klienta” → sekcja „Porównanie z konkurencją”

Które oferty warto promować, aby pozyskać więcej leadów i doprowadzić do sprzedaży?

  • Moduł „Ścieżka klienta” → sekcja „Ścieżki dotarcia do oferty”
  • Moduł „Ścieżka klienta” → sekcja „Porównanie z konkurencją”

Czy cena w danej ofercie nie jest zbyt wysoka lub zbyt niska?

  • Moduł „Jakość ogłoszeń” → dane z Cenoskopu

Chcę pozyskać ofertę na wyłączność, wykazując, że moja agencja prowadzi ofertę najlepiej (w zakresie jakości ogłoszenia, promowań)

  • Moduł „Radar” → dane o duplikatach

Dana oferta zyskuje małą liczbę leadów i nie udaje się doprowadzić do transakcji

  • Moduł „Jakość ogłoszeń” → analiza jakości ogłoszenia i wprowadzenie poprawek
  • Moduł „Jakość ogłoszeń” → analiza ceny w oparciu o Cenoskop
  • Moduł „Ścieżka klienta” → sekcja „Porównanie z konkurencją” – analiza jakości snippetu ogłoszenia (tytuł, główne zdjęcie) oraz porównanie intensywności promowań z ofertami konkurencyjnymi

Więcej informacji na temat Otodom Analytics znajdziesz na: www.analytics.otodom.pl

Materiał pochodzi z magazynu Lighthouse: Za kulisami sukcesu. Zobacz, dlaczego warto pracować z danymi

Back to top button