Magazyn Lighthouse #8 – Dlaczego warto pracować z danymi?

Kolejne 8 wydanie magazynu Lighthouse poświęciliśmy danym. Nie będziemy jednak wyłącznie teoretyzować. W tym numerze znaleźć można kombinację powiązanej z nimi przydatnej wiedzy z zakresu sprzedaży, prawa, marketingu oraz nowinek technologicznych. Są tu także opinie agentów nieruchomości i deweloperów, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami i praktycznymi radami w związku z wykorzystaniem danych. I wreszcie Otodom Analytics. Pod lupę bierzemy moduły dla deweloperów i agentów.

Rynek nieruchomości jest jak skała, bezpieczna przystań na niepewne czasy? Niekoniecznie, powiedzą zapewne Ci, którzy od lat prowadzą w tym sektorze swoje biznesy i nieraz zmagali się z niespodziewanymi wyzwaniami. Nieruchomości nie różną się bardzo od innych branż – też są podatne na zmiany w otoczeniu, też potrzebują ciągłego rozwoju. W tak dynamicznym i nieprzewidywalnym środowisku z jakim mamy obecnie do czynienia, liczy się przede wszystkim czas i umiejętność szybkiego wychwytywania sygnałów, które pozwalają elastycznie reagować. Sprawne prowadzenie firmy, niezależnie od skali działalności, wymaga silnej motywacji oraz precyzyjnych decyzji opartych na racjonalnych przesłankach. Trudno o to bez wiedzy opartej na analizie danych. 

Dlatego w naszym najnowszym numerze “Lighthouse” odmieniamy dane przez wszystkie przypadki. Przypominamy jak budować przewagi konkurencyjne za pomocą narzędzi dostarczanych przez Otodom. Pokazujemy jak umiejętne zastosowanie analityki i wykorzystanie wiedzy pochodzącej z własnych zbiorów danych agencji czy firm deweloperskiej zamienić na sukces i pieniądze. Dajemy praktyczne wskazówki gdzie szukać, co brać pod uwagę, czego się wystrzegać korzystając z danych. Odkrywamy też tajniki Otodom Analytics, narzędzia, które w tym wszystkim może pomóc

Marcin Kawecki, General Manager Real Estate PL, Grupa OLX

Magazyn Lighthouse #8 – o czym przeczytasz w najnowszym numerze?

  • Czy biznes budowany na analizie danych jest zarezerwowany wyłącznie dla dużych rynkowych graczy?
  • Jak na podstawie danych zaplanować strategię cenową nieruchomości
  • Co sprawdzić, by móc uznać dane za wiarygodne
  • Jakie dane warto zbierać i jak je wykorzystać, by zwiększyć sprzedaż nieruchomości
  • Z czego korzystać by zabezpieczyć się przed wyciekiem danych do sieci
  • Jak dostosować komunikację do potrzeb i oczekiwań klientów, by zwiększać swoją efektywność
  • Otodom Analytics: gdzie szukać informacji na temat zainteresowania ofertą, poziomu atrakcyjności ogłoszenia czy konkurencji
  • Czy ustawa o ochronie praw konsumentów może uderzyć w portfele agentów

oraz wiele innych praktycznych porad i informacji.

Eksperci i praktycy

W 8 numerze magazynu „Lighthouse” wiedzą i doświadczeniem dzielą się m.in.:

  • Katarzyna Kuniewicz, dyrektorka badań rynku Otodom Analytics i patronka najnowszego wydania magazynu. Opowiada o pułapkach w pracy z danymi oraz o tym dlaczego intuicję ceni bardziej niż dane.
  • Sebastian Wielgus, specjalista ds. nieruchomości z agencji White Wood, radzi które dane gromadzić i jak wykorzystywać te, które już mamy. Dzieli się doświadczeniami w prowadzeniu segmentacji klientów i dostosowaniu do nich taktyki sprzedaży i marketingu.
  • Maciej Lewiński, specjalista od analizy biznesowej z wykorzystaniem m.in. Google Analytics wskazuje jakie korzyści może przynieść agencji nieruchomości sięgnięcie po analitykę.
  • Paulina Walkowiak, CEO cux.io, jedyna – jak o sobie mówi – specjalistka od analizy wzorców zachowań online w CEE. Podpowiada jakie są dobre praktyki optymalizacji procesu zakupowego (również w branży nieruchomości).
  • Piotr Konieczny, ekspert ds. bezpieczeństwa, założyciel Niebezpiecznik.pl. wylicza niebezpieczeństwa, które niesie ze sobą praca zdalna, działania pod presją czasu i pobieżne traktowanie zabezpieczeń dla bezpieczeństwa firmowych danych. Radzi też jak się uchronić przed wyciekiem wrażliwych danych.
  • Wiktor Kotiuk, radca prawny, założyciel platformy Prawna Sfera Nieruchomości. Analizuje najnowsze zmiany w prawie m.in. nowelizacji ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu czy Ustawa o charakterystyce energetycznej budynków czy przepisy o ochronie praw konsumentów i ich skutki dla działalności firm deweloperskich i agencji nieruchomości.
Back to top button