Kodeks Agenta PRO – praktyczny poradnik dla biur nieruchomości, które chcą podbijać rynek

Dlaczego po pierwszym kontakcie klient znika i nigdy nie wraca?
Co takiego robi konkurencja, że skutecznie przyciągają do siebie kolejnych zainteresowanych?
Jak sprawić, by po zakończonej współpracy, usłyszeć wyłącznie miłe słowa?

Te i inne pytania czasem pojawiają się w głowie agentów, którzy chcą być jeszcze skuteczniejsi w swojej pracy. W Otodom chcemy rozwiewać tego typu wątpliwości i wskazywać agentom jak mogą działać, by ich kontakt z klientem był wzorowy, a transakcje szybko się dopinały. Dlatego wraz praktykami w temacie stworzyliśmy Kodeks Agenta PRO, który w praktyczny sposób pokazuje jak wprowadzać najlepsze (i najefektywniejsze) praktyki w branży w życie.

Cel Otodom: profesjonalizacja branży

Z naszymi klientami staramy się nieustannie być w kontakcie, spotykamy się, rozmawiamy i dzięki temu wiemy, przed jakimi wyzwaniami stają i co budzi ich wątpliwości. To niezwykle cenna wiedza – Otodom chce profesjonalizować branżę, działać na rzecz poprawy wizerunku agenta nieruchomości i uświadomić nieprzekonanych, że dobry specjalista zapewnia spokój ducha, zamienia stres w poczucie komfortu, a także potrafi zaoszczędzić zarówno nerwów jak i pieniędzy.

To jednak wymaga edukacji w obie strony i wsparcia agencji nieruchomości w ich codziennej pracy, tak, by mogli szybko reagować na rosnące oczekiwania klientów i zmieniającą się sytuację na rynku. Przed agentem stoi bowiem niełatwe zadanie połączenia dwóch ról – skutecznego eksperta i godnego zaufania partnera. Brakowało jednak narzędzia, które by im w tym pomogło i ułatwiło przyjrzenie się etapom współpracy z kupującym lub sprzedającym, pomogło zwiększyć efektywność ich działań, a przede wszystkim umożliwiło stanie się mistrzem relacji z klientami – to w końcu oni są najlepszą wizytówką biura, a marketing szeptany i polecenia od tych zadowolonych, mają ogromną moc.

Kodeks Agenta PRO: użyteczny zbiór zasad postępowania

By to naprawić, wraz ze specjalistami z branży i Joanną Hirsz, jedną z topowych ekspertek w temacie CX, czyli doświadczeń klienta, stworzyliśmy Kodeks Agenta PRO. Połączenie znajomości najnowszych trendów i teorii z praktycznym spojrzeniem agentów to gwarancja bardzo szczegółowo omówionych punktów styku z klientem z konkretnymi wskazówkami, które sprawdzają się w codziennej pracy biur nieruchomości.

W Kodeksie pod lupę wzięliśmy poszczególne etapy kontaktu z klientem i wskazaliśmy kluczowe momenty każdej ze ścieżek, poruszając dodatkowo temat najmu. Podpowiadamy co zrobić, by pozytywnie zaskoczyć, by uniknąć kłopotliwych sytuacji i jak im zapobiegać oraz jak pozostawić po sobie jak najlepsze wrażenie jak najmniejszym kosztem. 

Każdy krok opracowaliśmy wspólnie na warsztatach w których wzięli udział członkowie zespołu Otodom, zwycięzcy konkursu Lider Nieruchomości 2021 oraz Joanna Hirsz i Anna Lenart, głos ekspertek od CX. Więcej o samych warsztatach przeczytasz tutaj: Kodeks Agenta PRO – relacja z warsztatów – Wiedza i inspiracje (otodom.pl)

Przez kolejne miesiące pracowaliśmy nad ujęciem wniosków z warsztatów w przystępną i użyteczną formę, a do pracy nad Kodeksem zaprosiliśmy dodatkowo grono ekspertów z różnych dziedzin szeroko pojętego marketingu oraz branży nieruchomości, m.in. Piotra Buckiego czy Wojciecha i Izę Ławniczak z VHS.

Kodeks Agenta PRO to ścieżka klienta opisana wnikliwie i krok po kroku

Już w Waszych rękach – Kodeks Agenta PRO

Miesiące pracy specjalistów z różnych dziedzin podczas których skupiliśmy się na pragmatycznym podejściu do klienta na rynku nieruchomości zaowocowało nową publikacją Otodom: Kodeksem Agenta PRO. Chcielibyśmy, aby był on dla Was wsparciem i inspiracją w wypracowaniu unikalnej recepty na profesjonalną obsługę Waszych obecnych oraz przyszłych klientów. Dlatego do rąk wszystkich agencji nieruchomości współpracujących z Otodom, wysłaliśmy pięknie wydany egzemplarz Kodeksu. Wierzymy, że dzięki niemu jeszcze lepiej poznacie ich perspektywę, obawy i oczekiwania, a to z kolei pozwoli Wam na stworzenie prawdziwej przestrzeni porozumienia we wspólnej rzeczywistości i co za tym idzie, bezstresowych transakcji zakończonych sukcesem ;).

W Kodeksie Agenta PRO bierzemy pod lupę każdy temat, nawet te wzbudzające wiele emocji
Dzięki zakładkom łatwo i szybko możesz znaleźć interesujący Cię temat!
To pierwsza tego typu kompleksowa publikacja z punktu widzenia agenta obsługującego klienta kupującego, sprzedającego lub działającego w obszarze wynajmu.

Podziękowania

Chcielibyśmy również podziękować agentom i biurom, bez których Kodeks Agenta PRO nie mógłby powstać:

Ale Chata Nieruchomości
Michał Ciesielski
Katarzyna Ciesielski

ANKAM Nieruchomości
Anna Kamińska
Kinga Kamińska

Bergsen Nieruchomości
Anna Kucharska

Big City Broker
Kamil Janas
Grzegorz Flis
Maria Czajka

Bonus Nieruchomości
Dorota Wrona

DOM EXPERT
Marta Domrzalska

doradzamynieruchomosci.pl
Paweł Zabłocki 
Jakub Binek

GOOD LIFE ESTATES
Maciej Cydzik
Aleksandra Kibitlewska 

Król Nieruchomości
Małgorzata Król

LCM Nieruchomości
Agnieszka Łukaszewska
Michał Łukaszewski

M3N Biuro Nieruchomości
Maciej Kubik

Manufaktura Mieszkań
Marlena Wysocka
Ewelina Jaworska

Homfi
Adam Nowodworski

Północ Nieruchomości
Monika Miłkowska
Magdalena Jaszczołt

Properco
Barbara Lorek
Wojciech Rusin

SDP Nieruchomości
Konrad Rakowiecki

Skorecki Nieruchomości
Paulina Zdanowicz – Siodła
Jakua Siodła

TGN NIERUCHOMOŚCI
Adrian Truchta
Dawid Górski

WGN Sosnowiec
Rafał Kampczyk

White Lion Investments
Urszula Kurpiejewska 
Agata Mielczarek

White Wood Nieruchomości
Natalia Sobczak
Karolina Michalak

Back to top button