Czytelnisko – co czyta rynek nieruchomości

Ostatnio na grupie FB Akademii Rozwoju Agenta padło takie pytanie: „w jaki sposób pozyskujecie informację o zmianach, trendach i samej pracy agenta? Tylko Internet, blogi czy jest np. jakiś branżowy magazyn? Zaczęłam prowadzić biuro (…)”. W związku z tym pomyślałam, że początkujący w branży rzeczywiście mogą mieć problem z wyłonieniem wartościowych informacji potrzebnych im do pracy na rynku nieruchomości. Stąd moja propozycja do osób, które znają ten obszar, aby podzieliły się tym, co czytają! Zobaczcie sami!

Closeup hand putting a tablet pc in the shelves in the library


Łukasz Kruszewski

Dyrektor ds. marketingu, Freedom Nieruchomości

Jeszcze rok czy dwa lata temu miałbym trudność z wyborem 5 „miejsc”, z których czerpię wiedzę bądź inspirację. Dziś jest łatwiej, ponieważ coraz mniej tych wartych prawdziwej uwagi. Oto więc moja lista 5 źródełek wiedzy.

 

 

 

  • podcast Mariusza Chrapko „Manager plus” http://mariuszchrapko.com/,
    podcast o zwinnym zarządzaniu projektami oraz sobą w czasie. Świetnie prowadzone audycje, z mnóstwem praktycznych wskazówek, poradników oraz wywiadów z inspirującymi ludźmi. Słuchowisko zdecydowanie warte uwagi.
  • podcast „Mała Wielka Firma”, http://malawielkafirma.pl/ prowadzony przez Pawła Tkaczyka i Marka Jankowskiego. Chyba najbogatszy i najlepszy podcast biznesowy w Polsce. Autorzy poruszają zarówno podstawowe zagadnienia z zakresu sprzedaży i marketingu czy biznesu w ogóle, jak i te wymagające wyższego poziomu zgłębienia. Zapraszają również doświadczonych praktyków i biznesmenów, dzięki czemu każde 30 minut to prawdziwa gratka dla umysłu.
  • harvard business review polskahttp://www.hbrp.pl/ – wysokiej jakości treści poruszające zagadnienia sprzedaży, marketingu, zarządzania i przywództwa. Same tuzy świata
    biznesu. Praktycy, innowatorzy i liderzy. Mnóstwo materiałów, które faktycznie pozwalają zwiększać swoje kompetencje i horyzonty.
  • sethgodin.com blog guru świata marketingu. Człowieka, który jest popularyzatorem permission marketingu. Na swoim blogu pisze dość krótkie, aczkolwiek głębokie i bardzo sugestywne artykuły, dzięki którym każdy dzień jest prawdziwą falą natchnienia.
  • często zaglądam też na www.charaktery.eu , aby zobaczyć co w umyśle piszczy i czy przypadkiem ktoś nie znalazł już odpowiedzi na psychologiczne zagwozdki. Dużo wiedzy, motywacji i refleksji. Jedyne nad czym ubolewam to brak wersji responsywnej serwisu, ale trzymam kciuki za zmiany.

Krzysztof Pelowski

Dyrektor PÓŁNOC Nieruchomości Kraków III

Przede wszystkim nie zaczynam od newsów tylko od sprawdzenia poczty pod kontem nowych zapytań od klientów.

To oznacza, że wchodzę na konta administracyjne najważniejszych serwisów w tym: Otodom, gratka, morizon, a po ułożeniu planu dnia dla biura zabieram się za codzienną prasówkę.

Korzystam też z kilku aplikacji typu flipboard, tumbler, które upraszczają mi pracę. Ale jeśli chodzi o newsy to najprościej jest zapisać się do kilku grup związanych z nieruchomościami na FB, a najwięcej informacji jest w grupie Doradcy Rynku Nieruchomości, pośrednicy, zarządcy, rzeczoznawcy majątkowi.

Należę też do mniejszych grup typu Recamp, wewnętrzna grupa PÓŁNOC Nieruchomości, Akademia Rozwoju Agenta i kilka podobnych.

Jak tylko mam więcej czasu to zaglądam na blogi tematyczne związane z nieruchomościami, marketingiem czy zarządzaniem np. Pawła TkaczykaŁukasz Kruszewskiego, Mateusz Grzesiaka, a ostatnio prawie codziennie śledzę nowości na homebook.pl

Z gospodarki i codziennych wiadomości wybieram rp.pl, money, wyborcza.pl i śledzę lokalne dzienniki. Zdarza mi się, że zaglądam na portale związane z nieruchomościami, które mają dobre lokalne rozeznanie, a w Krakowie są to min krn.pl i dominium.pl.

Barbara Chalińska

Pośrednik w obrocie Nieruchomościami Moje nowe M

Po wyłączeniu porannego budzika, który mam w telefonie, nie pozostaje nic innego jak zerknąć na facebookowe wpisy znajomych na przebudzenie. Przegląd prasy mam w ten sposób z głowy. Stąd najczęściej branżowo ląduję za stronach: http://www.gazetaprawna.pl/ , http://www.rp.pl/ i lokalnie http://www.gloswielkopolski.pl/.

Ale facebook to nie tylko skrót do aktualności – od prywatnych zdjęć, przez polityczne, satyryczne memy do wydarzeń ze świata – dla mnie to ogromne źródło inspiracji. Dyskusje które toczą się na grupach, komentarze, pokazujące sposób myślenia osób z branży, wpisy z którymi mogę się zgodzić lub nie – najczęściej te właśnie stanowią źródło pomysłów do moich blogowych wpisów.

Z linków, do których sięgam – nieustannie króluje http://lukaszkruszewski.pl/ , którego podziwiam za konsekwencję, a poza branżowo śledzę wpisy na http://tatromaniak.pl/ , z pięknymi fotkami naszych polskich Tatr i opisami – ostatnio zbyt często tragicznymi – ludzi, którzy wspinają się po swoje marzenia, bez względu na wszystko.

 

Marcin Bystry

Marketing Manager Pepper House

Dzień pracy zaczynam o godzinie 9:00, i  3 kwadranse poświęcam na „prasówkę” na którą z tytułów online składa się bankier.pl oraz wyborcza.biz zaczynam tam od działów nieruchomości, ale szybko przechodzę na tematy ogólnogospodarcze, gdyż one nierozłącznie wiążą się z rynkiem nieruchomości. Dodatkowo z papierowych gazet dochodzi do tego gazetaprawna.pl. Z tego wszystkiego przesyłam doradcom linki do najciekawszych artykułów, aby zawsze mogli być na bieżąco z wiedzą z rynku nieruchomości i finansów.

Dla osoby zajmującej się w pracy marketingiem najważniejsza jest jednak wiedza z tej dziedziny. Czytam blogi ludzi zajmujących się marketingiem, w tym blog Pawła Tkaczyka i Natalii Hatalskiej oraz strony poświęcone marketingowi m.in. nowymarketing.pl. Interesuje
mnie też tematyka pozycjonowania stron, swoją wiedzę z tego zakresu
pogłębiam czytając artykuły na portalach anglojęzycznych.

Magdalena Wysok

Dyrektor marki Hoog Nieruchomości

Interesuje mnie holistyczne podejście do mojego zawodu. Myślę, że walkę o klienta wygrają ci, którzy właśnie w ten sposób (całościowo) będą myśleli o swoim rozwoju oraz ci, którzy wciąż będą podnosili swoje kompetencje i kwalifikacje. Dlatego mój wybór może okazać się wyborem niezbyt oczywistym, jeżeli chodzi o strony i portale do których zaglądam często.

Interesuje mnie prowadzenie nowoczesnego biznesu. Chcę wiedzieć również jak korzystać z
mediów społecznościowych? Jak powinien wyglądać profesjonalista? Co to jest język korzyści i jak prawidłowo się nim posługiwać? A nawet jak napisać własnego ebooka, który będzie narzędziem do pozyskania nowych klientów. Stąd moje wybory, bo o swojej pracy myślę dość wszechstronnie. Strony i portale:

Dziękuję Basi, Magdzie, Łukaszowi, Krzysztofowi i Marcinowi, że znaleźli czas i zechcieli podzielić się tymi informacjami! Pięć osób i różne podejścia, a jednak można znaleźć punkty styczne. Zakres czytanej tematyki wskazuje, że nie można patrzeć jednokierunkowo. Dajmy na to marketing i psychologia, te dwa kierunki przenikają do każdej gałęzi biznesu. Trzeba rozglądać się dookoła, poznawać, próbować i przyswajać to, co rzeczywiście wartościowe. Wiedzy nigdy za wiele! Zgadzacie się ze mną?

Back to top button