Aplikacja Otodom liderem użyteczności wśród aplikacji do wynajmu mieszkań – raport Symetrii i UX-PM

Aplikacja Otodom spełnia cele użytkowników w sposób satysfakcjonujący, prosty i wydajny – wynika z raportu opracowanego przez UX-PM. Opiekę merytoryczną nad badaniem i opublikowanym w styczniu raportem sprawowali eksperci z firmy Symetria. Sprawdź, co wpłynęło na tak duży poziom satysfakcji użytkowników. 

Jak badano użyteczność aplikacji Otodom?

Użyteczność pozwala określić, czy dany produkt jest dla użytkownika satysfakcjonujący, intuicyjny i wydajny oraz czy spełnia cele, do których został przeznaczony bez generowania problemów. 

Badaniu użyteczności, przeprowadzonemu przez UX-PM we współpracy ze specjalistami z Symetrii, poddanych zostało 7 aplikacji związanych z wynajmem mieszkań. Na ocenę wpływ miało pięć poziomów doświadczeń użytkownika: efektywność, łatwość użycia, wydajność, przywiązanie i radość. Badanie zostało przeprowadzone na osobach w wieku 18-55 w październiku 2022 r.

Bezkompromisowym liderem rankingu została aplikacja Otodom, która w każdej z wymienionych wyżej pięciu kategorii uzyskała największą sympatię ankietowanych. Użytkownicy ocenili aplikację Otodom, jako prostą i przyjemną w użyciu. 

Co wpłynęło na tak wysoką ocenę aplikacji Otodom? 

  • Szybki i bezproblemowy dostęp do filtrów podstawowych (wielkość mieszkania, miasto, liczba pokoi, cena).
  • Intuicyjne filtry zaawansowane pozwalające doprecyzować oczekiwania użytkownika (dzielnica, różne warianty pokoi, ogrzewanie, balkon, winda).
  • Czytelne przedstawienie kosztów dodatkowych.
  • Prosty sposób na ustalenie lokalizacji najbliższego sklepu.
  • Łatwy dostęp do kontaktu z autorem ogłoszenia.

Użytkownikom podobała się też kafelkowa forma filtrów poprawiająca widoczność i komfort użytkowania. Za przydatne uznali również listy z podpowiedziami podczas filtrowania ogłoszeń czy automatyczne otwieranie filtrów po wejściu w zakładkę „Nieruchomości”. 

Aplikacja Otodom spośród 7 badanych jest również najlepiej oceniana w aplikacji Google Play.

„70% ruchu w naszym serwisie pochodzi z urządzeń mobilnych”

Decyzja o wyborze nieruchomości jest jedną z trudniejszych, przed jaką staje większość nabywców. Nie tylko dlatego, że wiążą się z nią ogromne pieniądze, ale i dlatego, że w przeważającej liczbie przypadków jest związana z emocjami. Dlatego celem, jaki sobie postawiliśmy, było to, by śledząc dane ilościowe i jakościowe, niezależnie od punktu styku odbiorcy z naszymi produktami, zapewniać jak największą wygodę, użyteczność i dostęp do wszelkich niezbędnych informacji.

Dziś, gdy 70% ruchu w naszym serwisie pochodzi z urządzeń mobilnych, tym ważniejsze jest dla nas to wyróżnienie.Mateusz Kardyś, Project Manager, OLX Group

Jeśli chcesz zapoznać się z dokładnymi wynikami badań, sprawdź opracowany przez UX-PM “Ranking użyteczności aplikacji do wynajmu mieszkań”.

Back to top button