AGENT 2.0: Portret komunikacyjny Agentów Nieruchomości w Polsce – raport

Poznaj pierwszą w Polsce typologię osobowości agentów nieruchomości opracowaną na podstawie unikalnego badania projektu AGENT 2.0. Dowiedz się jakie są ich mocne i słabe strony w komunikacji.
Rynek nieruchomości zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Klienci oczekują nie tylko wiedzy i procedur, ale także empatii, transparentności i sprawnej komunikacji. To właśnie dlatego Otodom stworzył projekt AGENT 2.0. Jest to pierwsze w Polsce badanie, które łączy psychologię, lingwistykę i biometrię, aby zobaczyć, w oparciu o jakie kompetencje komunikacyjne swoją przewagę rynkową oraz wiarygodność budują agenci nieruchomości.
- Istotnym atutem agentów nieruchomości jest poziom uwagi podczas rozmowy. W trakcie badania aż 95% czasu byli wyraźnie skupieni
- Ich gestykulacja jest stabilna, tempo mowy ugruntowane, a głośność wypowiedzi na poziomie neutralnym. Dzięki temu mogą uniknąć wrażenia chaosu czy nachalności.
- Zaledwie 35% agentów charakteryzowało się umiarkowaną lub intensywną artykulacją (czyli wyraźnym wymawianiem słów).
- Obszarem do poprawy jest ciepło i relacyjność. Zaledwie 10% zarejestrowanego materiału video badania zawiera pozytywne sygnały niewerbalne -uśmiech, rozluźnienie, przyjazne nastawienie
- Na tle populacji Polski osiągają wyższe wyniki w obszarze ugodowości i sumienności, co oznacza empatyczną postawę i większą gotowość do współpracy.
Typologia osobowości agentów oparta o unikalne dane
Efektem analizy wyników tego pierwszego zrealizowanego w takiej skali kraju badania jakościowego jest nowa typologia osobowości agentów nieruchomości, którą prezentujemy w tym raporcie.
Unikatowość tego badania polegała na tym, że w minimalnym stopniu oparte było o deklaracje i subiektywny opis własnych kompetencji. Badacze z Uniwersytetu Warszawskiego rejestrowali naturalne, autentyczne zachowania w sytuacji interpersonalnej. Przy zastosowaniu zaawansowanych technologi badacze analizowali: mikroekspresje twarzy, ton głosu, logikę wypowiedzi, pobudzenie emocjonalne i poziom samoświadomości. Dzięki temu po raz pierwszy uzyskaliśmy rzeczywisty, wielowymiarowy portret agenta nieruchomości w Polsce. To wizerunek profesjonalisty, którego skuteczność wynika ze spójności emocji, języka i zachowań
5 typów osobowości agentów w Polsce
Z połączenia wszystkich danych (mimika, język, emocje, stabilność) wypracowanych zostało pięć typów osobowości agentów nieruchomości. Każdy z nich jest skuteczny na swój sposób – różnią się tym, jak budują relacje, jak reagują na presję i jak komunikują emocje.

Badanie AGENT 2.0 pokazało, że agenci nieruchomości w Polsce to grupa o bardzo wysokim poziomie profesjonalizmu. Ich praca jest dojrzała, stabilna i świadoma. Widać to zarówno w sposobie zachowania, jak i w tym, jak myślą o swojej roli. Wszystko to bezpośrednio przekłada się na skuteczność w kontakcie z klientami.
Sprawdź jakim typem Ty jesteś i jakie mocne strony wnosisz do zespołu!
Partnerzy raportu i badania Agent 2.0
Do współpracy przy badaniu zaprosiliśmy największe i najprężniej działające na polskim rynku agencje nieruchomości, reprezentowane przez profesjonalistów z wieloletnim stażem i popartą efektami pracy ekspercką pozycją na rynku. To dzięki ich otwartości na innowacje na rynku i zaangażowaniu, mogliśmy zrealizować ten niecodzienny i autorski projekt.











