Lighthouse #3 – Nowa rola domu. Co uszczęśliwia Twoich klientów?

W trzecim wydaniu magazynu Lighthouse wraz z zespołem ekspertów wzięliśmy na tapet temat… szczęścia. Być może brzmi to mało profesjonalnie, jednak w praktyce okazuje się, że uszczęśliwiając klientów w branży nieruchomości, deweloperzy oraz agenci mogą także uszczęśliwić swój portfel. Najnowszy numer kwartalnika pełen jest zatem biznesowych recept na szczęście, którego czynniki dokładnie sprawdziliśmy razem z badaczkami z SWPS Innowacje. 

„Nowa rola domu czyli czego Polacy potrzebują do szczęścia i co to oznacza dla branży nieruchomości?” – tak brzmi temat najnowszego, trzeciego wydania. Rozwija go w swoim artykule patron numeru: Filip Springer, reportażysta i krytyk architektury. Wziął on na warsztat wyniki ogólnopolskiego badania społecznego, zrealizowanego na zlecenie Otodom przez SWPS Innowacje. Dzięki temu w tekście znajdziesz nie tylko cytaty z wypowiedzi uczestników badania, ale także ich interpretacje. Jaki wpływ na szczęście mają nasi sąsiedzi? Co podczas pandemii kierowało osobami, które decydowały się na przeprowadzkę? Czy metraż to podstawa? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w otwierającym wydanie artykule patrona numeru (strona 8). 

Wątek budowania sąsiedzkiej wspólnoty podejmuje też w swoim tekście pracownia APA Wojciechowski Architekci. Autorzy przedstawiają przykłady dobrze zaprojektowanych przestrzeni wspólnych, które wspierają procesy sąsiedzkiej integracji. Analizowanie trendów rynkowych, baczne przyglądanie się otoczeniu, odpowiednio przeprowadzone rozmowy z mieszkańcami osiedli czy analiza zwyczajów i sposobu eksploatacji podobnych budynków – wszystkie te kwestie bezpośrednio przekładają się na to, czy przestrzeń wspólna będzie funkcjonalna oraz czy będzie miała szansę stać się wsparciem w budowaniu lokalnej społeczności.

Pandemia szczęśliwie nie miała znaczącego wpływu na rynek nieruchomości – ominęła go szeroko pojęta zapaść czy kryzys. Nie oznacza to natomiast, że sytuacja epidemiczna w żaden sposób nie odbiła się na branży. Mieszkania, nawet te, które dopiero mamy zamiar sprzedać, musiały przejść gruntowne zmiany. Blogerka Magdalena Milert, znana w sieci jako @Pieing, w swoim tekście zwraca uwagę na to, w jaki sposób możemy przystosować istniejące już mieszkanie do postpandemicznych realiów. Okazuje się bowiem, że wydzielenie miejsca na domowe biuro wcale nie jest takie proste, a nowych potrzeb wynikających ze społecznych zmian jest znacznie więcej. Zapraszamy na stronę 20!

W drugiej części trzeciego numeru zajmujemy się szczęściem agentów nieruchomości i deweloperów (strona 26). W końcu to, jak czują się w pracy ma duży wpływ również na ich ogólny, zawodowy sukces. O tym, czym jest wypalenie zawodowe, jak je rozpoznać oraz jak odróżnić je od zwykłego zmęczenia pisze psycholog biznesu, Sylwia Królikowska. W tekście można także znaleźć odpowiedzi m.in. na pytania dotyczące tego, jak radzić sobie w pracy z frustrującymi sytuacjami czy jak organizować swój czas, by dbać o swoją życiową energię.

Z kolei Krzysztof Rzepkowski, konsultant i trener sprzedaży, w swoim artykule wskazuje na to, jak duży wpływ na sprzedażowy sukces agenta nieruchomości i dewelopera mają długofalowe i konstruktywnie rozwijane relacje z klientami. Z tekstu dowiesz się także m.in. jak przeprowadzać prezentacje nieruchomości, co robić przed spotkaniem z klientem, by wywrzeć na nim jak najlepsze wrażenie oraz czego unikać w trakcie rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Jeżeli jeszcze nie wiesz, jak wejść w buty swojego odbiorcy, zapraszamy na stronę 30 trzeciego numeru „Lighthouse”.

To, że szczęście to bardzo profesjonalny temat, udowadnia także współtwórca obido.pl, Marian Bruliński, który pyta deweloperów o rolę szczęścia w biznesie (strona 34). Rozmówcy mówią o tym, czym jest szczęście w ich pracy, od czego ich zdaniem zależy powodzenie w branży nieruchomości, jak wygląda szczęśliwy dom, osiedle oraz miasto, a także co na co dzień sprawia, że deweloper wchodzi do biura z uśmiechem na twarzy. 

Bez wątpienia szczęście i dobrostan uczestników branży nieruchomości zależą także od sukcesu finansowego. Ten z kolei jest niemalże niemożliwy do osiągnięcia, jeżeli nie poznamy potrzeb naszych klientów. O tym, jak to zrobić, czym jest segmentacja klientów i jakie są jej rodzaje oraz gdzie i w jaki sposób można ją wykorzystać opowiadają ekspertki Otodom: Kasia Łachajczak, CX Specialist w Otodom, oraz Matylda Szmukier, Product Research Manager w OLX Group (strona 38). Obie ekspertki temat zgłębiania potrzeb klientów i budowania ich pozytywnego doświadczenia będą rozwijać w kolejnych numerach magazynu. 

Trzeci numer magazynu to także kilka nowości, które zostaną z czytelnikami na stałe. Oprócz rubryki, mówiącej o badaniu potrzeb i doświadczeń, klientów są to: 

  • Zgodnie z prawem – czyli podsumowanie i interpretacja najnowszych i najważniejszych zmian w prawie nieruchomości.
  • Świeże dane – miejsce, gdzie co kwartał Otodom dzieli się z czytelnikami najnowszymi danymi
  • Okiem agenta/dewelopera – na łamach tego działu oddajemy głos uczestnikom rynku i praktykom: deweloperom i agentom nieruchomości
  • Inspiracje ze świata – architekt Jakub Głaz dzieli się z czytelnikami najciekawszymi inspiracjami architektonicznymi ze świata. To tutaj możesz sprawdzić, jak buduje się teraz w Europie i na świecie i złapać garść estetycznych i praktycznych inspiracji. 
Back to top button