Być wyżej, sprzedać szybciej! Nowe funkcjonalności w pakietach dla deweloperów.

Jak budować lepsze zasięgi, świadomie i skuteczne zarządzać promowaniami oraz zwiększać szanse na szybkie zamknięcie sprzedaży?  Poznaj nowe narzędzia i funkcjonalności, jakie Otodom przygotował w odświeżonej ofercie dla deweloperów.

Rynek nieruchomości wychodzi z dołka. Sprzedaż na 7 największych rynkach w Polsce osiągnęła w marcu poziom zbliżony do wyników z przełomu 2021 i 2022 roku. To co różni istotnie te dwa okresy to skala rezerwacji mieszkań. W styczniu 2022 r. oprócz 5,5 tys sprzedanych, zarezerwowano 1,8 tys. lokali. Teraz nabywców znalazło 4,8 tys. mieszkań, a zarezerwowanych – tylko w marcu – zostało 3,2 tys.

O genezie tego zjawiska pisaliśmy już wcześniej (ZOBACZ). Dziś dajemy deweloperom narzędzia, które mogą pomóc im z tego ruchu nabywców skorzystać.

Nowość: Rekomendowane promowania

Jak wybrać odpowiednie promowanie ogłoszenia aby osiągnąć najlepsze wyniki? Pomoże w tym rekomendowane promowanie nowa funkcjonalność, która od teraz będzie dostępna we wszystkich pakietach dla deweloperów. Dzięki niej użytkownik konta w czasie rzeczywistym będzie widział jakiego rodzaju promowania użyć dla danego ogłoszenia i o ile dzięki temu może potencjalnie wzrosnąć liczba wyświetleń. Pozwoli to efektywniej zarządzać promowaniami, które są częścią wybranego pakietu, aby zwiększyć widoczność ogłoszeń w wynikach wyszukiwania i szybciej dotrzeć do zainteresowanych klientów.

Rekomendowane promowania Otodom

Kiedy wiadomo już jakie promowanie dla danego ogłoszenia będzie najskuteczniejsze – warto zaoszczędzić czas i zaplanować jego automatyczne włączenie w Planerze promowań. Dotychczas było to możliwe dla promowań: TOP, podbicie i megapodbicie. Teraz rozszerzając ofertę dajemy możliwość również automatycznego włączenia promowania strona główna. Promowane w ten sposób ogłoszenie trafia na stronę główną tuż pod wyszukiwarkę. Dlaczego warto korzystać z tego rozwiązania? Bo dzięki niemu możliwe jest wygenerowanie nawet czterokrotnie więcej leadów, co bez wątpienia zwiększa szansę na szybszą sprzedaż.

promowanie strona głowna - wizualizacja

Dzięki darmowym promowaniom wliczonym w pakiety, funkcjonalności ,,rekomendowane promowania” oraz dostępowi do Planera promowań, deweloperzy mogą jeszcze skuteczniej i efektywniej planować swoje działania promocyjne.

Więcej elementów ogłoszenia, które zachęcą klienta do kontaktu

Pracując nad nowymi funkcjonalnościami, skupiliśmy na tym, aby zwiększyć potencjał skonwertowania zainteresowania oglądającego na kontakt ze sprzedającym. Wiemy, że decyzje o zakupie bywają emocjonalne, a to co od razu wpadnie nam w oko jesteśmy w stanie pokochać od pierwszego wejrzenia. Wiemy też, że w wyścigu z czasem, w którym wszyscy bierzemy udział, najważniejsze jest by interakcja klient – sprzedający była natychmiastowa.  W ten sposób powstały nowe funkcjonalności, które zachęcają klienta do kontaktu tu i teraz.

1. Interaktywna galeria zdjęć

Dobre zdjęcia sprzedają lepiej niż słabe – wiemy to nie od dziś. Decyzję o tym, czy przeglądana oferta jest interesująca, czy nie, klient też bardzo często podejmuje na etapie przeglądania galerii. By wykorzystać ten potencjał dodaliśmy w galerii przycisk, który już z tego poziomu pozwala skontaktować się ze sprzedającym za pomocą formularza kontaktowego. W czasie, gdy dobre oferty znikają jak świeże bułki, Twoi klienci z pewnością docenią takie rozwiązanie.

formularz kontaktowy w galerii - wizualizacja

2. Dodatkowe formularze kontaktowe

Z tego samego powodu cenione są również dobrze wyeksponowane formularze i łatwy sposób nawiązania kontaktu z biurem sprzedaży. Im łatwiejszy proces kontaktu, tym większe prawdopodobieństwo, że klient wykona ten pierwszy krok. Firmy działające na tym rynku od lat wiedzą o tym doskonale i z powodzeniem stosują na swoich stronach internetowych. Dziś z takiej możliwości mogą skorzystać również przy prezentacji swojej oferty na Otodom.

3. Sugerowanie ceny

Cena nieruchomości to często jeden z najważniejszych czynników, wpływających na to, że kupujący decyduje się na kontakt ze sprzedającym. Niektórzy z deweloperów takie ceny prezentują. Inni twierdzą, że to właśnie brak ceny zachęca do kontaktu, w związku z czym nie podają takiej informacji w swoich ogłoszeniach. Przekonują, że w trakcie rozmowy i negocjacji są w stanie przekonać klienta o wartości nieruchomości. Pewnie rację mają i jedni i drudzy – zależnie od taktyki sprzedaży. 

A co gdyby w tę rozmowę i negocjacje zaangażować klienta już na etapie przeglądania ogłoszenia w serwisie Otodom? Nowy przycisk „Zasugeruj cenę” w ogłoszeniu to nie tylko dodatkowa forma zwiększenia liczby kontaktów z biurem sprzedaży. To również możliwość poznania preferencji potencjalnego kupującego i wejście z nim w relację zanim jeszcze zdecyduje się porozmawiać z handlowcem. Daje możliwość oceny potencjału danego klienta i priorytetyzowanie działań realizowanych przez biuro sprzedaży, a tym samym oszczędza czas.

przycisk kontaktowy z sugerowaniem ceny - wizualizacja

4. Tematyczne szablony wiadomości

Zwiększenie liczby punktów styku z klientem i ułatwienie mu kontaktu to tylko jeden z elementów gwarantujących sukces. Często wykonanie pierwszego kroku bywa bardzo trudne, szczególnie jeśli na etapie wypełniania formularza klient zacznie się zastanawiać co właściwie powinien napisać. Z drugiej strony, aby skutecznie odpowiedzieć na takie zapytanie i zwiększyć szansę na sprzedaż nieruchomości, handlowiec potrzebuje w miarę konkretnych pytań. Na prośbę o “więcej szczegółów” dotyczących ogłoszenia trudno odpowiedzieć w sposób spersonalizowany.


Dlatego tematyczne szablony wiadomości, to ułatwienie zarówno dla poszukujących, jak i biur sprzedaży. Poszukujący wybierają z dostępnej puli temat zapytania, aby skorzystać z gotowej, dopasowanej wiadomości, a sprzedawca  może ocenić potencjał tego kontaktu oraz efektywnie zarządzać relacją z klientem.

Niezależnie od tego z jakiego pakietu korzystasz, możesz użyć wszystkich tych narzędzi by jeszcze bardziej wyeksponować swoje inwestycje.

dodatkowe formularze kontaktowe - wizualizacja

Etykieta Oferta Specjalna – wyróżnij swoje ogłoszenie

Twoja inwestycja lub mieszkanie są aktualnie objęte jakąś promocją? Skorzystaj z funkcjonalności oferta specjalna, aby wyróżnić swoje ogłoszenia na tle konkurencji, przyciągnąć uwagę poszukującego i szybciej sprzedać nieruchomość.

Do wyboru masz 3 opcje oznaczenia swoich ofert:

  • rabat cenowy (np. obniżona cena – 10%)
  • atrakcyjny plan płatności
  • darmowe miejsce parkingowe

Oznaczenie pokaże się w formie kolorowej etykiety, która wyróżni Twoje ogłoszenie i przyciągnie uwagę szukających. Funkcjonalność tę możesz wykorzystać w celu wyróżnienia całej inwestycji lub dla poszczególnych mieszkań, które objęte są promocją. Jest to funkcjonalność dostępna dla klientów w pakiecie Optymalnym i Premium.

oznaczenie oferty specjalnej - wizualizacja

Dodanie nowych funkcjonalności dla deweloperów to odpowiedź na potrzeby dyktowane przez dynamicznie zmieniający się rynek. Dzięki nim firmy działające na rynku pierwotnym będą mogły jeszcze efektywniej promować ogłoszenia, analizować efekty tych działań oraz zwiększyć liczbę interakcji z klientem poszukującym mieszkania do zakupu.

Z nowych udogodnień klienci będą mogli korzystać już od 19 września 2023 r.

Back to top button