Ponad 6 mln realnych użytkowników w Otodom i Olx Nieruchomości we wrześniu – oto najnowsze wyniki badań Mediapanel

Dzięki synergii z OLX, wspólne zasięgi obu portali według badania Mediapanel we wrześniu osiągnęły ponad 6,2 mln realnych użytkowników. To doskonały wynik, zwłaszcza, że raport Mediapanel od lat dostarcza branży nieruchomości rzetelnych danych o zasięgach. Dzięki śledzeniu ich na bieżąco, możemy nie tylko szybko reagować na potrzeby rynku, ale też w jasny i transparentny sposób wskazać na korzyści z korzystania z portalu Otodom. Zobaczcie, jak plasujemy się w najnowszych badaniach Mediapanel według 3 kluczowych wskaźników: ruchu na stronie, realnych użytkowników oraz współoglądalności.

Dlaczego ruch na stronie jest ważny?

Ruch na stronie czyli tzw. traffic, to w uproszczeniu informacja o tym, ilu użytkowników odwiedziło dany portal w określonym czasie – w tym przypadku w danym miesiącu. Sierpniowy wynik Otodom to niemal 20 mln użytkowników. Dla porównania, konkurencyjne serwisy o podobnej tematyce mogą pochwalić się wynikami w okolicach 2,3-5,6 mln użytkowników. Wyraźnie widać zatem, że użytkownicy zainteresowani poszukiwaniami czy sprzedażą lub wynajęciem nieruchomości, najczęściej zaglądają właśnie na Otodom.

Realni użytkownicy – wskaźnik, który ma znaczenie

Real Users czyli Realni użytkownicy to wskaźnik, który niezwykle precyzyjnie pokazuje nam ile osób odwiedziło portal. Jednak w przeciwieństwie do trafficu czy badań innych ośrodków, badanie Mediapanel precyzyjnie weryfikuje, czy dany użytkownik odwiedza stronę z kilku różnych urządzeń. Co to oznacza? Jeśli dana osoba odwiedzi podczas podróży tramwajem Otodom ze smartfona, po czym wróci do domu, by dokładniej przyjrzeć się zdjęciom na laptopie, Mediapanel nadal policzy ją jako jednego użytkownika. Takie podejście jest bardzo precyzyjne oraz cenne dla osób czy firm sprzedających z Otodom, bo pozwala im mieć realny wgląd w nasze zasięgi.

Na podstawie wrześniowych wyników, możemy potwierdzić, że liczba realnych użytkowników Otodom utrzymuje się na wysokim poziomie – we wrześniu było to niemal 3,6 mln, co jest doskonałym wynikiem. Inne portale o podobnej tematyce, mogą się dla porównania pochwalić wynikami w okolicach 1-1,7 mln RU.

Osoby, którym zależy na skutecznym dotarciu do jak największej liczby potencjalnych klientów, przy jak najniższym nakładzie finansowym, powinny bacznie śledzić informacje o liczbie Realnych Użytkowników w danym portalu.

Na co jeszcze zwracać uwagę? Na Współoglądalność!

Chociaż brzmi tajemniczo, współoglądalność to prosty sposób na zweryfikowanie jaki odsetek użytkowników danego portalu odwiedza w określonym czasie inny portal, co pozwala to na łatwe porównanie Otodom z innymi portalami. Współoglądalność to innymi słowy stosunek liczby użytkowników, którzy odwiedzili każdy z wybranych serwisów internetowych w określonym czasie do liczby użytkowników, którzy odwiedzili dany serwis internetowy w określonym czasie.

Najłatwiej zrozumieć to na przykładzie – we wrześniu Otodom odwiedziło:

  • 63,6% użytkowników Gratki,
  • 56,7% użytkowników Morizon,
  • 59,5 % użytkowników Domiporty.

Klienci Otodom w ogromnej większości znajdują u nas wszystko, czego potrzebują. W październiku:

  • 24,8% użytkowników Otodom odwiedziło Gratkę,
  • 18,3% użytkowników Otodom odwiedziło Morizon,
  • 16,4% użytkowników Otodom odwiedziło Domiportę.

Pułapka synergii – współoglądalność temu zaradzi

Jak proónywać zasięgi kilku portali stawiających na synergię, np. Otodom i OLX? Przede wszystkim nie powinno się po prostu dodawać zasięgu kilku portali należących do jednej grupy – w takiej sytuacji dojdzie do przekłamania i policzenia tych samych użytkowników kilka razy jako unikalnych. Dlatego tak ważna jest współoglądalność, która pozwala na ustalenie realnych połączonych zasięgów dwóch portali.

Przykład: Otodom dotarł we wrześniu do 3,6 mln realnych użytkowników, a OLX nieruchomości do 4,1 mln realnych użytkowników. Dodawanie daje wynik 7,7 mln użytkowników, jednak jest on nieprawdziwy, bo nie uwzględnia tych użytkowników, któzy odwiedzają niezależnie dwa portale i liczy ich podwójnie. Dzięki uwzględnieniu współodpowiedzialności wiemy natomiast, ze połczone zasięgi OLX i Otodom we wrześniu to aż 6,23 mln RU.

Otodom na prowadzeniu

Co to oznacza dla naszych użytkowników? Że chcąc postawić na efektywność, można zaufać Otodom. Dzięki synergii Otodom z OLX oraz obido, które już od niemal roku stało się częścią Otodom, skutecznie docieramy do szerokiego grona zainteresowanych klientów. Dodatkowe działania, takie jak kampania telewizyjna, nowe funkcjonalności i udogodnienia to kolejne elementy wspierające Otodom w budowaniu pozycji najpopularniejszego serwisu z nieruchomościami w kraju.

Back to top button