Segment popularny

 

   Na skróty 

 

Segment popularny – co to właściwie oznacza?

Są to bowiem mieszkania z jednej strony zaspokajające wymagania najszerszego grona naszych rodaków, a z drugiej po prostu będące w zasięgu ich możliwości finansowych. 

Zachariasz Nercz, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w Novisa Development zaznacza, że segment popularny tworzą mieszkania uniwersalne, powtarzalne, charakteryzujące się dużą dostępnością na rynku, np. lokale o powierzchni 40 mkw. i 2 pokojach w atrakcyjnej cenie, która wynika z podstawowego standardu czy lokalizacji poza centrum miasta.

 

Dla kogo mieszkania z segmentu popularnego?

Jarosław Krawczyk z serwisu Otodom dodaje, że segment popularny to te mieszkania, których z jednej strony najbardziej poszukują osoby zainteresowane kupnem nieruchomości, a z drugiej to te najczęściej budowane przez deweloperów. W większości nowych projektów deweloperskich to właśnie takie lokale – 2 lub 3 pokojowe, o metrażu między 40 a 60 mkw., o typowym rozkładzie i standardzie – stanowią największą liczbę mieszkań, do których niejako dokładane są w już w mniejszej liczbie kawalerki oraz większe lokale mieszkalne.

Takie jednostki mieszkaniowe są przeznaczone przede wszystkim dla rodzin z dziećmi. 

 

Bogata oferta mieszkań na sprzedaż 

Wielkość „popularnej” oferty potwierdzają dane serwisu Otodom. Mieszkań z segmentu popularnego nie brakuje, zarówno na rynku pierwotnym jak i wtórnym. W Warszawie jest ich razem aż 5692, niewiele mniej, bo 5435 we Wrocławiu. W Krakowie 3 321, w Poznaniu 2809, a w Gdańsku 1906. Można śmiało powiedzieć, że w każdym z miast stanowią one sporą część oferty rynkowej. 

Dodajmy, że oprócz liczby pokoi i powierzchni segment popularny cechuje się takżę przystępną ceną, z której wynika typowy standard i lokalizacją. Lokalizacją, która zapewnia udogodnienia dla rodzin z dziećmi, jak bliskość parków, terenów zielonych, przedszkoli i szkół. 

 

Oferty sprzedaży najtańszych mieszkań z segmentu popularnego

Miasto

Cena całkowita (zł)

Cena (zł/mkw.)

Powierzchnia (mkw.)

Liczba pokoi

Kondygnacja

Rejon

Rynek

Wielkość oferty

Warszawa

180 000

4 000

45

2

Poddasze

Rembertów

Wtórny

5 692

Kraków

180 000

3 600

50

2

Parter

Krowodrza

Wtórny

3 321

Wrocław

210 000

5 250

40

2

Parter

Fabryczna

Wtórny

5 435

Poznań

179 000

4 334

41

3

Parter

Nowe Miasto

Pierwotny

2 809

Gdańsk

180 000

3 462

52

2

Parter

Wyspa Sobieszewska

Wtórny

1 906

Opracowanie Twoje-miasto.pl dla Otodom na podstawie danych serwisu Otodom.

 

Cena lokalu z segmentu popularnego

Dzisiaj najtańsze mieszkanie z segmentu popularnego w Warszawie jest do wzięcia już za 180 tys. zł. Taką atrakcyjną cenę determinują jednak cechy tej nieruchomości, zwłaszcza usytuowanie na poddaszu kamienicy w Rembertowie. W Krakowie za tą samą cenę można zostać właścicielem lokalu mieszkalnego o powierzchni 50 mkw. na Krowodrzy. Z kolei na popularne cztery ściany we Wrocławiu, zlokalizowane na terenie Fabrycznej, trzeba wyłożyć już nieco więcej, bo 210 tys. zł.

 

Uniwersalne mieszkania – gdzie jest najtaniej? 

Najtańsze mieszkanie z segmentu popularnego w rozpatrywanym gronie miast dostępne jest na obszarze Nowego Miasta w Poznaniu. Jest to 3-pokojowy lokal o metrażu 41 mkw. z rynku pierwotnego, który ma zostać oddany na wiosnę 2021 roku. Cena za stan deweloperski wynosi 179 tys. zł. Trzeba do niej doliczyć jeszcze koszty jego adaptacji. 


Z kolei w Gdańsku za 180 tys. zł można zostać właścicielem mieszkania na parterze na Wyspie Sobieszewskiej. W tym przypadku również należy liczyć się jednak z dodatkowymi kosztami, bowiem lokal wymaga  remontu.

 

   Przeczytaj również