Najlepiej skomunikowaną częścią miasta okazało się Śródmieście. Jego mieszkańcy ocenili łatwość dojazdów na 6,07 w skali od 1 do 7. Dobrze wypadło też Stare Miasto, które osiągnęło niewiele gorszy wynik - 6,03. Najmniej zadowoleni z możliwości komunikacyjnych okazali się mieszkańcy osiedla Psie Pole, którzy wystawili mu notę 5,13.

- Oceny wynikają najpewniej z położenia tych obszarów względem centrum miasta, w którym zlokalizowana jest większość instytucji publicznych, szkół ponadpodstawowych oraz część zakładów pracy. Stare Miasto jest najsilniej skomunikowanym rejonem miasta, co wynika z położenia w samym centrum, gdzie krzyżują się główne potoki w codziennych podróżach mieszkańców. Śródmieście i Psie Pole mimo, że położone nieco dalej od centrum miasta, posiadają również mocno rozwiniętą komunikację. Przykładowo, główną ulicą do centrum z Psiego Pola - Bolesława Krzywoustego - kursuje 13 linii autobusowych. Najprawdopodobniej decydującym o ocenie czynnikiem w tym wypadku jest odległość osiedli od centrum miasta oraz czas konieczny do pokonania tych odległości. Czynnik ten jest związany bezpośrednio z natężeniem ruchu drogowego, a w związku z tym w niewielkim stopniu uzależniony jest od stopnia rozwoju sieci komunikacyjnej - komentuje Andrzej Tabaka z Działu Zarządzania Transportem Publicznym Urzędu Miasta.

Jak dodaje, zachodnia i północno-zachodnia część Psiego Pola mają mniej rozwiniętą sieć komunikacyjną, lecz zmienia się to wraz z rozwojem nowych osiedli, takich jak Lipa Piotrowska i Widawa. - Na ich obszarze wprowadzane są zmiany mające na celu zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów, również w dni wolne. Jeszcze w tym roku uruchomiona zostanie też nowa linia autobusowa 111, której głównym zadaniem będzie obsługa nowych inwestycji deweloperskich na osiedlach Lipa Piotrowska i Kleczków.  - podkreśla Andrzej Tabaka.

Słaby wynik Psiego Pola nie dziwi Marcina Wieluńskiego z biura Wieluński Nieruchomości. - O tramwaju na Psie Pole krążą legendy i żartobliwe memy. Autobusów jest mało, dróg dojazdowych też tylko kilka. Trzeba przyznać, że odkąd zbudowano obwodnicę, są one mniej zakorkowane, ale nadal potrafią tworzyć się tam korki.

Analizując wyniki dla poszczególnych dzielnic, przyznać trzeba, że różnice między nimi pod względem komunikacji nie są drastyczne. Najlepiej ocenioną dzielnica osiągnęła wynik 6,07, a najsłabsza ocena w mieście to 5,13 w skali od 1 do 7.

 

Ocena łatwości dojazdów w poszczególnych częściach Wrocławia

DZIELNICA

OCENA

Śródmieście

6.07

Stare Miasto

6.03

Fabryczna

5.42

Krzyki

5.33

Psie Pole

5.13

źródło: Ranking Dzielnic Otodom

 

Warto przypomnieć, że to komunikacja to tylko jeden z aspektów przeprowadzonego badania. Wzięło w nim udział ponad 140 000 Polaków, w tym 3170 mieszkańców Wrocławia. Ich odpowiedzi złożyły się na Ranking Dzielnic Wrocławia.

 

SPRAWDŹ PEŁEN RANKING DZIELNIC