Jak myślą twoi klienci? Oto Monitor nastrojów klientów nieruchomości!

Jak zmieniają się nastroje kupujących na rynku nieruchomości? Co dziś motywuje klientów, a co ich powstrzymuje? Nie musisz już zastanawiać się i zgadywać. Mamy na to dane! Poznaj „Monitor Nastrojów Klientów Nieruchomości” Otodom. Dowiesz się z niego, jakie trendy kształtują rynek w 2025 roku oraz zrozumiesz lepiej jak zachowują się poszukujący mieszkań. To obowiązkowy dla każdego eksperta przewodnik po tym, co naprawdę liczy się dla potencjalnych klientów. Sprawdź!
O czym przeczytasz w tym artykule?
Pobierz Monitor Nastrojów Klientów Nieruchomości od Otodom!

“Monitor Nastrojów Klientów Nieruchomości” to nowy projekt Otodom, który przygląda się klientom agentów i deweloperów.
W naszym badaniu sprawdzamy jak bardzo są aktywni i co sądzą o cenach nieruchomości. Sprawdziliśmy także jak widzą w procesie zakupowym rolę agentów a także jakie są ich odczucia względem procesu zakupu mieszkania. Czują presję czy euforię? Dowiesz się z naszego „Monitora”.
Monitor Nastrojów Klientów Nieruchomości od Otodom – to warto zapamiętać!
1. Mniejsze obawy, większa nadzieja
Jeszcze niedawno obawy związane z rosnącymi cenami mieszkań były wszechobecne. Dziś jednak sytuacja wygląda nieco inaczej. Odsetek osób spodziewających się podwyżek cen spadł z 68% we wrześniu ubiegłego roku do 52% w marcu 2025. Dynamiczny spadek negatywnych oczekiwań to punkt, który warto wziąć pod uwagę, planując komunikację z klientami.
Co to znaczy dla agentów i deweloperów?
Chociaż obawy odnośnie cen nieco się uspokoiły, warto o nich pamiętać podczas rozmów z klientami. Bądź rzetelny i transparentny, a twoi klienci będą podejmować decyzje bardziej świadomie i z większym spokojem.
Właściciele i najemcy, którzy nie planują transakcji i z większą swobodą prognozują podwyżki. Natomiast ci, którzy w najbliższym czasie muszą zmierzyć się z realiami rynku, podchodzą do prognoz z większą nadzieją na korekty cen. – komentuje Katarzyna Kuniewicz z Otodom.
2. Presja? Nie znika, szczególnie wśród kobiet
Ponad 1/3 kupujących wciąż odczuwa presję czasu – szczególnie kobiety (41%). Dlaczego to istotne? To właśnie presja zakupowa może w szczególny sposób wpływać na to, jak planujecie rozmowy oraz prezentacje ofert. Kobiety – jak wynika z raportu – są również bardziej skłonne do przewidywania wzrostów cen, co oznacza, że warto skupić się na klarownym przedstawieniu wartości zarówno mieszkań deweloperskich, jak i tych z rynku wtórnego.
3. Rynek wtórny priorytetem, ale… nie dla wszystkich
Rynek deweloperski czy mieszkanie z drugiej ręki? Co wybierają twoi potencjalni klienci? Raport Otodom pokazuje, że 50% respondentów woli szukać wymarzonego lokum na rynku wtórnym, choć 20% wskazuje na oferty deweloperskie. Jedno jest pewne – dla klientów liczą się konkretne parametry nieruchomości (np. metraż, lokalizacja), a dopiero później źródło jej pochodzenia.
Przemyśl…
Jak zaprezentować ofertę, by była bardziej funkcjonalna i dopasowana do potrzeb różnych grup docelowych? Dostępność mieszkań nigdy nie była tak duża – 60 tys. ofert z rynku deweloperskiego i 51,5 tys. z rynku wtórnego. Innymi słowy: to moment na mocniejszą personalizację ofert!
4. Dlaczego rozumienie klienta jest dziś tak ważne?
Jak podkreślają eksperci Otodom, nadzieje na stabilizację cen oraz przewidywane zmiany w polityce finansowej, takie jak obniżki stóp procentowych, mogą napędzać aktywność klientów. To także dobry moment, by lepiej zrozumieć potrzeby sprzedających, kupujących oraz wynajmujących i wspólnie z nimi zaplanować działania przynoszące korzyści wszystkim stronom.
Zapisuj się na nasze webinary, zasubskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco z najbardziej aktualnymi danymi, najświeższą wiedzą i trendami z rynku nieruchomości.

Na koniec zachęcamy do pobrania pełnego raportu Otodom „Monitor Nastrojów Klientów Nieruchomości” Znajdziesz tam między innymi szczegółowe dane, które pomogą ci jeszcze lepiej odpowiadać klientom na ich potrzeby. Pamiętaj, że elastyczność i otwartość na nowe wyzwania to klucz do sukcesu w dynamicznie zmieniającym się świecie nieruchomości.