Czy telewizja sprzedaje w świecie nieruchomości? Case studies: wyniki spotów Otodom

W dobie cyfrowej rewolucji oraz dynamicznego rozwoju marketingu internetowego, pytanie „czy telewizja sprzedaje?” wydaje się być bardziej istotne niż kiedykolwiek. Chociaż platformy takie jak YouTube, TikTok czy reklamy w mediach społecznościowych zyskały na popularności, tradycyjna telewizja wciąż pozostaje potężnym narzędziem dla marketerów. Ale jak wygląda skuteczność reklamy telewizyjnej w dzisiejszych warunkach? Czy wysokie koszty odpowiadają efektom? Przy okazji startu intensywnej kampanii telewizyjnej Otodom w największych mediach w Polsce dzielimy się wiedzą. Bierzemy pod lupę kampanie telewizyjne! Na tapecie będą też konkretne liczby z wiosennej kampanii telewizyjnej Otodom. Sprawdź jakie zasięgi może wygenerować trafnie zaplanowana kampania!

Telewizja jako medium masowe: siła zasięgu 

Telewizja, mimo zmieniających się preferencji konsumenckich, nadal pozostaje jednym z najpotężniejszych mediów masowych. To medium, które z łatwością dociera do milionów widzów, a marce pozwala opanować świadomość rzeszy potencjalnych klientów w krótkim czasie.

Jeśli dodatkowo reklama telewizyjna przygotowana jest z myślą o kontekście, w którym się pojawia, potrafi zainteresować widza na równi z samym programem, który poprzedza czy przerywa. Przykładem takich reklam mogą być te emitowane np. podczas wydarzeń sportowych – meczów finałowych w piłce nożnej czy Super Bowl w USA. W Polsce również mamy takie “okoliczności” telewizyjne, które potrafią przyciągnąć ogromne zainteresowanie. Są to np. świąteczne bloki reklamowe. Jest to idealny moment na kampanie budujące świadomość marki. Powód jest prosty. Emocje towarzyszące tym wydarzeniom często wpływają na lepsze zapamiętywanie przekazu reklamowego.

Nie tylko zasięg – telewizja buduje emocje 

Jednym z największych atutów telewizji jest jej zdolność do angażowania emocji widzów. Reklamy telewizyjne to przeważnie krótkie, ale dynamiczne historie, które angażują i oddziałują na emocje. Tworzenie emocjonalnego związku z odbiorcą jest kluczem do budowania lojalności wobec marki. Nie chodzi o to by w tej telewizji po prostu być. Chodzi o to, by przedstawić oglądającym historię, która odzwierciedla ich wartości, marzenia czy codzienne problemy. Dzięki temu, wśród tysięcy bodźców i informacji, możemy skupić uwagę odbiorcy. Bo emocje są jednym z głównych motorów wpływających na decyzje zakupowe.

Marki takie jak Coca-Cola czy Nike korzystają z tego aspektu od dekad, tworząc kampanie, które pozostają w pamięci widzów na lata. Ich celem nie jest jedynie promocja produktu, ale również zbudowanie pozytywnego obrazu marki kojarzącej się z radością, zdrowiem, czy osiąganiem sukcesów. Nie załatwią tego plansze sponsorskie.

Telewizja a wyzwania efektywności 

Wielu marketerów może zadać pytanie „jak telewizja pomaga w momencie BoFu (Bottom of the Funnel), czyli na ostatnim etapie lejka sprzedażowego”? Reklama telewizyjna z natury nie umożliwia bezpośredniego kliknięcia lub przejścia na stronę, jak robią to kampanie online. Jednak nie oznacza to, że telewizja nie konwertuje. Wręcz przeciwnie!

Kluczem do sukcesu jest wielokanałowość. Wiele marek wykorzystuje kampanie telewizyjne jako wsparcie dla działań online: np. kampanii realizowanych w mediach społecznościowych czy e-commerce. Kampanie zachęcające do „sprawdzenia więcej informacji na stronie” lub „odwiedzenia sklepu online” mogą stanowić pomost pomiędzy zaangażowaniem konsumenta w telewizji a zakupem online. 

Czy reklamy telewizyjne Otodom spełniają te kryteria? 

Szukanie domu lub mieszkania z natury wiąże się z wieloma uczuciami. Od ekscytacji, przez nadzieję, po dylematy i trudne decyzje.

Reklamy Otodom umiejętnie pokazują te emocjonalne aspekty:

  • ekscytację ale i obawy związane z pierwszym samodzielnym mieszkaniem
  • trudy przeprowadzki do miejsca, gdzie rodzina będzie mogła zaspokajać swoje zmieniające się potrzeby, ale i radość dzieci dorastających w przestrzeni pozwalającej na zabawę
  • wyzwania związane z poszukiwaniem spokojnego azylu dla osoby, która ma większe wymagania związane z neuroatypowością czy innym stylem życia. 

Otodom łączy w swoich kampaniach realizm ludzkich doświadczeń z obietnicą wsparcia w procesie poszukiwania nieruchomości. Dzięki temu budujemy zaufanie do marki i wzmacniamy jej obecność w świadomości odbiorców podczas ich wyborów zakupowych.

Jak nam się to udało? Nasze spoty telewizyjne bazują na unikalnych badaniach pogłębiających potrzeby mieszkańców Polski. Dzięki temu dokładnie rozumiemy różnorodne motywacje i mechanizmy, które wpływają na ich wybory. A to przynosi efekty.

Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj do naszych raportów Szczęśliwy Dom.

Autentyczne emocje w kampanii Otodom

Kreacje i efekty zostały docenione przez ekspertów.

O tym, że reklamy telewizyjne marki są nie tylko widoczne, ale i podążają za najnowszymi trendami, świadczą nagrody. Konkursy marketingowe doceniają przede wszystkim te kampanie, które łączą emocjonalny przekaz i efektywność. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Otodom otrzymał szereg wyróżnień branżowych za swoje reklamy. Wśród nich są między innymi: 

Nagroda Effie Awards w kategorii „Budowanie świadomości” za skuteczność kampanii i jej wpływ na rozpoznawalność marki. Effie to jedno z najważniejszych wyróżnień w branży marketingowej. Efektywność to klucz do zdobycia tej nagrody.

KTR – Najlepsze Spoty Reklamowe: jury doceniło storytelling i estetykę reklamy Otodom. Było to szczególne wyróżnienie za umiejętność przedstawienia głębokich emocji w krótkiej, 30-sekundowej formie. 

YouTube Works Awards w kategorii Action Driver za kampanię „Znajdź dom, który Ci odpowiada”. Kampania, zrealizowana we współpracy z agencjami Leo Burnett i SalesTube, została doceniona za skuteczne motywowanie odbiorców do działania i przełożenie emocjonalnego storytellingu na konkretną reakcję użytkowników.

Nagrody te nie tylko podkreślają kreatywność i innowacyjność w tworzeniu strategii marketingowej marki. Co ważne, pokazują również, że reklamy Otodom budują unikalną relację z odbiorcami, bazującą na emocjach i autentyczności co przekłada się na skłonność do korzystania z serwisu. Nie dziwi zatem, że jesteśmy najchętniej wybieraną przez użytkowników marką wśród serwisów nieruchomościowych w Polsce (wg. danych KANTAR

A o skuteczności dotarcia do widzów świadczyć mogą wyniki ubiegłorocznego flightu kampanii.
Pokazują one jasno, że kontakt z reklamą Otodom w telewizji miało 28 mln mieszkańców Polski. (PRZECZYTAJ WIĘCEJ)

Nowa kampania telewizyjna w Otodom – największe stacje, imponujący zasięg

Właśnie teraz nasza kampania wraca do telewizji, by ponownie zachęcić poszukujących do działania. Wiemy, że emisje spotów bezpośrednio przekładają się na ruch na stronie i zainteresowanie ofertami na Otodom. Wiosenna komunikacja rozpoczęła się w pierwszym tygodniu kwietnia i będzie trwać aż przez 3 miesiące. Nasze reklamy będzie można zobaczyć w ogólnopolskich stacjach, takich jak TVN, TVP1, TVP2 czy Polsat, a do tego w aż 109 stacjach tematycznych!

Spodziewamy się, że nasze spoty trafią do 21 milionów odbiorców, a suma kontaktów z reklamą wyniesie aż 271 milionów! To liczby, które z pewnością przełożą się na wyniki, które sprzedający i wynajmujący z pewnością zauważą w statystykach swoich ofert.

czy telewizja sprzedaje? wyniki

Czy telewizja sprzedaje? Ostateczny werdykt 

Odpowiedź brzmi: tak, telewizja sprzedaje. Jednak jej skuteczność w dużej mierze zależy od tego, jak zostanie wykorzystana w ramach szerszej strategii marketingowej. Telewizja doskonale sprawdza się na pierwszych dwóch etapach lejka sprzedażowego i marketingowego (ToFu i MoFu) – wzbudzania świadomości i zainteresowania. Natomiast do działań stricte sprzedażowych (BoFu) warto włączyć narzędzia uzupełniające, takie jak reklamy digitalowe, które umożliwią bardziej precyzyjną konwersję.

Warto także pamiętać, że telewizja wciąż jest medium, które wywiera silny wpływ na konsumentów. Tym samym pozostaje niezastąpione w budowaniu wizerunku marki. Kluczem do sukcesu jest jednak elastyczne dostosowanie strategii do zmian na rynku oraz umiejętne łączenie telewizji z innymi kanałami np. kampaniami w internecie. Telewizja, choć może się wydawać narzędziem „starej szkoły”, wciąż potrafi zaskakiwać swoją efektywnością. Więc, czy telewizja sprzedaje? Zdecydowanie tak – wystarczy wiedzieć, jak jej użyć!

Ewa Tęczak

Senior B2B Marketing Manager Otodom

Inne w temacie:

Zobacz także:

Back to top button