Monitor nastrojów klientów nieruchomości | II edycja: cenowy optymizm i ocieplenie wizerunku agentów i deweloperów

Jakie są nastroje na rynku nieruchomości? Jak zmieniają się potrzeby i oczekiwania kupujących w 2025 roku? Nie musisz już zgadywać ani snuć domysłów! Najnowsza edycja „Monitora Nastrojów Klientów Nieruchomości” Otodom to kompleksowe źródło danych o tym, co naprawdę myślą i czują osoby szukające swojego wymarzonego M. Raport ten przybliża najświeższe trendy na rynku, pokazuje, co motywuje klientów, a co z kolei powstrzymuje ich przed podjęciem decyzji. Jednym słowem to obowiązkowa lektura dla każdego, kto chce zrozumieć zachowania kupujących. A tym samym być o krok przed zmianami na rynku. Zainspiruj się danymi i zyskaj przewagę!

Pobierz Monitor Nastrojów Klientów Nieruchomości od Otodom!


monitor nastrojów klientów II


“Monitor Nastrojów Klientów Nieruchomości” to nowy projekt Otodom, który przygląda się klientom agentów i deweloperów.

W naszym badaniu sprawdzamy jak bardzo są aktywni i co sądzą o cenach nieruchomości. Sprawdziliśmy także jak widzą w procesie zakupowym rolę agentów a także jakie są ich odczucia względem procesu zakupu mieszkania. Czują presję czy euforię? Dowiesz się z naszego „Monitora”.


Monitor Nastrojów Klientów Nieruchomości od Otodom – to warto zapamiętać!


Przede wszystkim czujemy się lepiej z zakupem mieszkania! Na dodatek optymizm wśród kupujących rośnie!

Z najnowszego raportu „Monitor nastrojów klientów nieruchomości” Otodom wynika, że Polacy z większym spokojem patrzą na rynek mieszkaniowy. Coraz mniej osób obawia się wzrostu cen – w drugim kwartale 2025 roku tylko nieco poniżej 50% przewiduje podwyżki. Co więcej, coraz więcej z nas zaczyna ufać deweloperom i ich ofertom – liczba osób zainteresowanych nowymi mieszkaniami wzrosła o 4 punkty procentowe w ciągu kilku miesięcy. To wynik lepszego wizerunku branży i szerszej dostępności ciekawych inwestycji. 

1. Uspokajająca stabilizacja cen

Jeszcze pół roku temu ponad 60% z nas bało się wzrostu cen. Teraz? Ten odsetek spadł poniżej 50%! Co trzecia osoba liczy na stabilizację, a prawie 19% z nas wierzy, że ceny nawet trochę spadną. Dodatkowym impulsem dla kupujących była także majowa obniżka stóp procentowych – mamy nadzieję na korzystniejsze kredyty i lepsze możliwości finansowe.  

– Kupowanie mieszkania to coraz bardziej przemyślana decyzja. Ludzie podejmują ją, chcąc podnieść komfort swojego życia – czy to przez zmianę miejsca zamieszkania, czy dostosowanie go do nowej sytuacji życiowej – mówi Agata Stachowiak z Otodom.  

2.  Wtórny rynek króluje, ale deweloperzy podbijają serca

Chociaż większość z nas nadal woli „mieszkania z drugiej ręki” (48,4% badanych), rosnąca liczba osób zaczyna doceniać oferty deweloperów – zwłaszcza tych, którzy dbają o jakość, transparentność i wysoką obsługę klienta.  

– Deweloperzy coraz lepiej rozumieją potrzeby klientów. Lepsza jakość, więcej informacji i szeroki wybór sprawiają, że możemy poczuć się pewniej podczas kupowania nowego mieszkania – tłumaczy Katarzyna Kuniewicz, ekspertka Otodom.  

3. Więcej zaufania do deweloperów (i agentów!)

Wizerunek deweloperów poprawia się: więcej z nas uważa, że budują dobrze, z uwzględnieniem naszych potrzeb. Dzięki przejrzystym ofertom i widocznym cenom, łatwiej podjąć decyzję. Odsetek ofert z ujawnioną ceną wzrósł z 68% do 77% w ciągu roku!  

Podobnie jest z agentami – coraz rzadziej są postrzegani jako niepotrzebny wydatek, a coraz częściej jako prawdziwi eksperci. Klienci doceniają, że pomagają oni sprawnie przejść przez skomplikowane procedury zakupu lub sprzedaży. 

Jesteś profesjonalistą na rynku nieruchomości? A może fascynuje cię rynek mieszkaniowy? Chcesz być na bieżąco z danymi i wiedzą?
Zapisuj się na nasze webinary, zasubskrybuj kanał na YouTube. Bądź na bieżąco z najbardziej aktualnymi danymi, najświeższą wiedzą i trendami z rynku nieruchomości.

Na koniec zachęcamy do pobrania pełnego raportu Otodom „Monitor Nastrojów Klientów Nieruchomości”! Znajdziesz tam między innymi szczegółowe dane, które pomogą ci jeszcze lepiej odpowiadać klientom na ich potrzeby. Pamiętaj, że elastyczność i otwartość na nowe wyzwania to klucz do sukcesu w dynamicznie zmieniającym się świecie nieruchomości. 

Pokaż więcej

Marta Buzalska

Content Marketing Manager | Dbam o dobre słowa w Otodom!

Inne w temacie:

Back to top button